neděle 1. ledna 2012

Salzburg-2011-d00



Ahoj cykloturisti, již hodně dlouho jezdím do Rakouska na kole, ale ještě nikdy jsem se nezastavil v Salzburgu. Nejblíže jsem to měl vždy, když jsem se vracel podél řeky Inn. Letos jsem dostal námět, abych zajel koupit čokoládu. První jsem si vymyslel plán trasy ze spodní strany Rakouska, ale dlouhotrvající deště tuto variantu znemožnily. Nemohl jsem si vybrat dovolenou tak aby nepršelo a abych stihl úplněk. Já mám moc rád úplněk v horách. Když se vydaří počasí a měsíc putuje po obloze nad horskými štíty. Již teď můžu říct, že se mně to letos splnilo. Konzervy jsem měl nakoupené již od cesty do Mariazell. Věci na cestu jsem měl od této akce, také připravené. Zbývalo jen vyčkat dne, kdy přestane pršet.

Hurá, konečně neprší a předpověď na několik následujících dnů je bez deště. Beru si dovolenou od čtvrtka a vyrážím. Je to nevýhodný termín. Lepší je jet od soboty do soboty. Získá se tak více volných dnů.

Závěr :

Jako cyklista se nejprve zmíním o řidičích v Rakousku. Psal jsem o tom i v článku o putování do Mariazell. Časy bezpečného cestování po silnici v Rakousku jsou pryč. Je mnohem větší provoz na silnicích než jsem znal před deseti roky. Také ti slušní řidiči odešli do důchodu a teď jezdí mladí dynamičtí řidiči. O řidičích kamiónů a dodávek se nemá smysl zmiňovat. Je to stejné jako u nás. Pokud pojedete na kole do Rakouska, tak si naplánujte cesty jen po cyklotrasách. Dříve jsem psal, jak jezdí ohleduplně po cestách JZD, kde vedou cyklotrasy. Už je to jinak. Hodně řidičů má terénní auto a jedou tak, že vám uhnou jedním kolem na krajnici. Problém je však v tom, že nezpomalí a vy se octnete ve sprše kamení a prachu.

Každého vždy zajímá moje útrata. Utratil jsem 175 Euro. Velkou položkou je placení za noc v kempech a pak moje slabost pro pohlednice. Na fotce vidíte, kolik jsem přivezl pohlednic. Cena je obvykle 0.40 Euro. Liší se to podle toho kde to kupujete. Stánek, kamenný obchod nebo informace. Tentokráte je v tom i položka za nákup čokolád. V podstatě všechny od vedra zničené, ale originální. Pokud si stejnou čokoládu koupíte u nás, tak zjistíte, že byla vyrobena v Maďarsku nebo Polsku. Za posílání SMS jsem zaplatil 241,- Kč. SMS posílám kamarádovi a ten je pak rozesílá kamarádům na e-mail, aby věděli, jak se mně během cesty daří. Kolik jsem utratil za konzervy a sladkosti nevím. Odhaduji 500,- Kč.

Váhu kola nevím. Obvykle je to něco kolem 40 kg. Na zpáteční cestě jsem nebyl lehčí. Vezl jsem čokolády, pohlednice a velké množství map a propagačních materiálů. Podle špatného počasí jsem měl s sebou kompletní zimní výbavu. Byl jsem připraven na sníh i teploty pod nulou. Naštěstí se to nesplnilo. Sněžit začalo v okolí Salzburgu až týden po mém návratu.

Celkem jsem ujel 1418 km za 12 dnů. Měl jsem asi dva dny skoro propršené a na závěr naopak přišlo několik dnů s tropickým vedrem. Já mám raději tropické dny.

Můj výlet se vydařil a jsem moc spokojený. Myslím si, že podle mého návrhu trasy můžete klidně vyrazit. Některé etapy si můžete rozdělit na víc dnů. Záleží to od toho, kolik máte volna.

11.08.2011 do 22.08.2011

Karel

Žádné komentáře:

Okomentovat