sobota 24. dubna 2010

Otevření cyklostezky Staré Město

Ahoj cykloturisti, lehce navazuji na zápis otvírání cyklostezky ráno v Otrokovicích. Mezi tím co jsem si zajel domů, tak cyklisté jeli postupně přes Napajedla do Starého Města. Ve všech obcích se zastavili a využili místní pohostinnosti. Já jsem spěchal, abych byl na místě oslav na čas, ale nešlo to. Cyklostezka byla úplně přeplněná cyklisty a bruslaři. Nejhorší jsou bruslaři, kteří neumí jezdit. Potkal jsem takovou paní, které se vymklo řízení z nohou a málem přede mnou lehla. Já jsem viděl, že to nezvládá, ale nevěděl jsem, kam spadne. Nakonec to ustála. Byl jsem přípraven vyjet na pole. Další jsou nezodpovědní rodiče, kteří učí malé dítě jezdit na kole. Oni jej odrážejí mezi cyklisty a snaží se jej přesvědčit, aby drželo rovnováhu. Co se děje na cyklostezce si neumíte ani představit. Myslím si, že se tato jízda stává velmi nebezpečnou. Když jsem jel po silnici s auty, tak jsem riskoval své zdraví. Teď se můžu nechtěně dostat do situace, že někoho přejedu. Přesto si myslím, že se lidé postupně naučí na cyklostezce chovat a situace se zlepší. Přes nepříjemné zkušenosti jsem rád, že máme cyklostezku.

U hospody před Babicemi byla postavena celnice se závorou. Pani celnice na mně vymáhala ukázat pas a já jsem před ní utíkal do polí. Zato krojovaní cyklisté si to užívali naplno. Měli dostatek jídla i pití. Na první fotce vidíte, že jsem fotil proti slunku a clonil jsem objektiv. Vjezd do země krále Miroslava pochopíme jen my Češi znalí našich pohádek. Bohužel pohádka se v naší zemi nekoná a šťastní můžeme být jen chvíli, když si uděláme radost. Na poslední fotce vidíte stejné cyklisty, ale už v Spytihněvi a jsou od sluníčka hodně unavení.

U Huštěnovic bylo také připraveno velké pohoštění pro cyklisty. Vypadalo to na domácí produkty. Zástupci vesnice se hodně snažili a podél rybníka umístili informační panely s fotkami ze života obce. Když jsem se vracel k večeru domů, tak zde seděli a dojídali dobroty. Měl jsem už hlad a zvažoval jsem, jestli mám zastavit a jít se najíst.

Do Starého Města jsem přijel úplně přesně na zahájení. Bylo to hezké, že se na pomyslném středu nových cyklostezek sešli cyklisté od Kroměříže s cyklisty z Veselí nad Moravou. Bylo zde hodně účastníků a bylo těžké se dostat dopředu, abych udělal několik fotek význačných osobností. Uvaděč pojal svou řeč hodně ze široka a lidé se začali pomalu rozcházet. Není nálada na poslouchání o zásluhách našich politiků. Myslím si, že stačilo říct jména tři pánů, kteří se o vybudování cyklostezky zasloužili a přestříhnout pásku. Já jsem nevydržel až dokonce a raději jsem se vydal prozkoumat novou část.

Byl jsem mile překvapen, jak hezky udělali nájezd za mostem a dále, že je až ke kolejím nová cyklostezka ze zámkové dlažby. Tato nová část nás zavede až na cyklostezku do Kostelan. Dříve jsme museli kličkovat mezi rodinnými domky. Tento úsek je velké ulehčení pro cyklisty neznalé zdejších poměrů. Za městem jsem se chtěl otočit a jet domu, ale do hlavy přišla myšlenka, abych si zajel k jezerům v Ostrožské Vsi. Fotky dám na stránky Party švih.

Cestou domů jsem se ve Starém Městě zastavil u sokolovny, kde měl být zábavný progra. Byly zde stánky s občerstvením i informacemi pro cykloturisty. Na dvoře hrála hudební skupina. Já jsem měl štěstí a vyfotil jsem nevěstu v zátiší mého kola. Bylo to hezké, že si vybrala termín svatby v době otvírání cyklostezky. Určitě ráda jezdí na kole. P5ed sokolovnou stáli pracovníci Moravského muzea a lákali cyklisty k prohlídce a účasti na zábavném programu.

Domů jsem vyrazil po nové cyklostezce a všimnul jsem si věci, která nám chybí. Místa kam by si mohli cykloturisté během cesty odskočit. Došlo k srandovní situaci. Skupinka cyklistů zjistila, že musí uvolnit vypité tekutiny a položila kola do trávy a stoupla si do řady. Kdyby mně to nebylo blbé, tak jsem je vyfotil. Co čert nechtěl, v té chvíli přijely cyklistky a začaly veselé poznámky.

K večeru se cyklostezka vyprázdnila a dojel jsem domů v pohodě. Dnes jsem byl poprvé v krátkých kalhotách. Dokonce jsem viděl plešatého pána s úplně spálenou lebkou. Ten bude večer asi hodně kňučet.

Ujel jsem 65 km za nádherného jarního počasí.
24.04.2010
Karel

Vybrané fotky :



Všechny fotky :

Žádné komentáře:

Okomentovat