pondělí 19. dubna 2010

Chřibská 50

Ahoj cykloturisti, utekl rok a zase zde máme závod horských kol DEMA Chřibská 50. Minulý rok jsme měli v tuto dobu již přes 20C a jezdili jsme v krátkých kalhotách. Tento týden byl hodně deštivý a na závodníky čekalo hodně bláta. K tomu je i studený vítr. Ten kdo se zapotí a špatně obleče, může snadno prochladnout. Proto jsem na výlet vyjel v zimním oblečení.

Z domu jsem vyrazil tak, abych se setkal se závodníky u hájenky nad Kostelanama. Na místo jsem přijel asi s 10 minutovým náskokem. Na prvním obrázku vidíte automobil doprovázený předběžcem. Je to jako za starých časů. Chybí mu jen praporek. Ihned následovali cyklisté. První skupina si už na tak malém úseku do kopce udělala náskok. Jeli hodně rychle a vůbec jim nevadilo bláto. Zde se potvrdilo pravidlo, že dobře připravení jezdci s dobrou kondicí mají méně pádů než amatéři. Pak už začali přijíždět běžní cyklisté. Dnešní cyklistické pole se dělí na výkonostní jezdce a na cyklisty které ježdění na kole baví. Dnešní výkonostní jezdec potřebuje tréninkové podmínky a hodně peněz na výbavu, zdravotní péči, stravu a jarní trénink na Malorce. Zbytek cyklistů se pral se zablácenou cestou a občas někdo špatně zařadil nebo spadl. Tím docházelo k zastavování okolních cyklistů. Samozřejmě jsem slyšel sprostá slova. To už k tomu vypětí sil patří. Mezi cyklisty jsem vyfotil i několik kamarádů a čekal jsem, kdy se objeví Petr. Byl na startovní listině, ale já jsem odhadl, že v blátě nepojede. Uhodl jsem. Nechtěl si ušpinit kolo a měl na kole pláště s ojetým vzorkem.

S Petrem jsem se dohodl, že si závodníky nadjedeme do místa, kde se hodně stoupá po šotolině. Letošní rok jsem nefotil sjezdy. Asi bych měl hodně pádů, ale to není potřeba stále ukazovat. Navíc můj fotoaparát nezvládá rychlý pohyb. Během cesty se k nám přidali ještě dva cyklisté a dvě cyklistky. Čekali jsme dlouho na závodníky a tak jsme vzpomínali na staré časy kdy se ještě na kole jezdilo se silonovými kufry na tretrách.

Konečně se ukázali první závodníci a začalo povzbuzování. Naše kamarádka měla v pelotonu kolegy z oddílu a urputně povzbuzovala. Peloton se zásluhou bláta hodně roztrhal. Někteří závodníci už toho měli dost a šli pěšky. Myslím si, že to na Bunči pustili přímo do cíle na Kamínka. Všichni byli hodně špinaví od bláta a některým už nefungovalo řazení. Jiným zase škrtaly kotoučové brzdy a opravdu brzdily ikdyž závodník nechtěl. Závody v takovém těžkém terénu jsou zlatý důl pro obchody s velomateriálem. Většina závodníků ojede špalky nebo obložéni. Ti s větší smůlou probrousí ráfek. Nakonec už přijde na řadu řetěz a pastorky.

Postupně se závodníky jsem se vracel na Komínky. Na pozadí jedné fotky vidíte hezkou skálu. Dále jsem už nepokračoval a jel jsem fotit letecké modeláře v Halenkovicích.

Najel jsem 45 km za hezkého počasí.

17.04.2010
Karel

http://www.cyklosportchropyne.cz/dema.php

http://www.kaminka.cz/


Vybrané fotky :



Všechny fotky Karel :



Fotky Eurobike :



Fotky od Ivo Caudra :

http://picasaweb.google.cz/CAUIVO

Žádné komentáře:

Okomentovat