sobota 24. dubna 2010

Otevření cyklostezky Otrokovice

Ahoj cykloturisti, dnes máme v Otrokovicích slavnostní den. Otvíráme cyklostezku Kroměříž - Staré Město. Vyšlo nám nádherné počasí a to řilákalo hodně cykloturistů. Já jsem nejel do Kroměříže, ale počkal jsem si na příjezd v Otrokovicích. Když jsem jel včera od Kroměříže, tak jsem si říkal, že to bude hodně nebezpečné v Kvasicích u hřiště a na příjezdu do Otrokovic. Naštěstí dnes přijela cyklisty podpořit policie a nic se na cestě nestalo. Myslím si, že brzo bude uděláno propojení Otrokovice - Kvasice. V podstatě stačí využít zpevněný levý břeh z Kvasic do Otrokovic.

U přístaviště v Otrokovicích se sešlo hodně lidí a k účastníkům promluvila paní starostka Radoslava Matuszková. Popřála nám hezký výlet a přiznala, že má ráda turistiku. Pak ji trošku trápili pořadatelé aby předvedla, jaký má odhad a nakreslila kolik je sedm metrů. Dále následoval rozhovor paní starostky s novináři. Já jsem se na závěr přidal také a získal jsem odpověď na téma výstavby cyklostezky z Otrokovic do Zlína. Paní starostka začala nejdříve popisovat úspěchy ve Zlíně s jednotlivými úseky cyklostezky, ale to náš problém neřeší. V oblasti propojení Otrokovice - Malenovice se v blízké době nic nechystá. Proto ji zaujala moje varianta na využití staré malenovické cesty. Je škoda, že si tohoto návrhu nevšiml nikdo již dříve, když jsem jej poslal prostřednictvím pana Kohoutka na městský úřad.

U přístaviště je malá hospůdka a hodně cyklistů neodolalo dát si něco na uhašení žízně. Pořadatelé pro účastníky připravili občerstvení ve stánku, kde obsluhovala dvě hezká děvčata. Připraveny byly vdolečky a minerálka. K tomu mohl dostat každý účastník mapu. Já jsem si jí chtěl vzít, až udělám fotky. Je vám jasné, že jsem domů přijel bez mapy.

Složení účastníků bylo velmi různorodé. Od rodinek s dětmi až po bývalé cyklisty. Nejvíce pozornosti měla dvojice v historickém oblečení a se starými jízdními koly. Pán měl k tomu i hudební přístroj aby mu nebylo během cesty smutno. Další zajímavostí byl cyklista na vysokém kole.

Ve stanovený čas se peloton rozjel směrem k Napajedlům. Já jsem očekával zácpu u mostu přes Dřevnici. Jedná se o technologický most, na kterém je vybudována lávka pro pěší. Již minulý rok jsem popisoval, že je to nepřekonatelná překážka pro rodiny s dětmi v přívěsném vozíčku nebo pro dálkové cykloturisty s plně naloženým kolem. Když mám na kole naloženy všechny čtyři tašky, spací pytel a stan, tak kolo váží 40 kg. Nejde o to, že bych nezvednul takovou váhu, ale že je to rozloženo do délky na vratkém kole. V tomto místě doporučuji umístit ceduli, kde bude napsáno, že je poblíž silniční most po kterém se dá přejet. Při této příležitosti jsem cyklistické rodince doporučil, ať s vozíčkem objedou tuto překážku. Nakonec to vyšlo tak, že jsme se setkali na druhé straně. Zatím co já jsem stál v řadě před mostem a oni to objeli. Myslím si, že to není nic hrozného a cyklostezka tím nijak neztrácí na hodnotě. Už jsem na svých cestách viděl i horší překážky. Za lávkou účastníci pokračovali do Napajedel. Všichni se moc těšili na slíbené občerstvení.

24.04.2010
Karel


Vybrané fotky :



Všechny fotky :

Žádné komentáře:

Okomentovat