sobota 9. června 2012

Chřibská 50 - 2012

Ahoj cykloturisti, rok nám utekl a máme zde první závod horských kol. Počasí je zachmuřené, ale pršet nebude. Vydávám se z Otrokovic přes Moravu do Bělova. Na fotce můžete vidět přípravu stavby plavební komory. Byla dlouhé roky pod hlínou a teď se ji rozhodli obnovit. Pokud to udělají, tak bude asi celá Morava splavná. Do Chřibů jsem stoupal po loukách a fotil jarní přírodu. S mým ježděním to není už takové jako dřív. Ve stoupání na Bunč mě předjela holka na silničním kole. Vůbec mně nedala šanci se svézt. Projela kolem jako nůž máslem.

Já jsem se první zastavil na sjezdu přes cestu. Chvíli jsme čekali na první závodníky a obloha se zatáhla. Prudce se ochladilo, zvedl se vítr a začalo lehce pršet. Naštěstí tento mrak přešel a bylo zase sucho. Letošní rok je suchá zem a cyklisté to měli v terénu velmi rychlé. Po chvilce jsem se vydal k občerstvovací stanici na Bunči. Zde bylo několik diváků a hlavně hodně neukázněných řidičů, kteří se snažili projet křižovatkou. Dokonce jsem viděl auto, které vjelo do křižovatky a zastavilo. Ze všech stran jej objížděli závodníci. Řidič nevěděl, jak se má zachovat. Udělal dobře, že zůstal stát. Závodníci to vyřešili sami. Na občerstvovací stanici se zastavili jen někteří cyklisté. Bylo zde bohaté občerstvení a paní se o závodníky velmi dobře staraly. Občerstvovací stanice byla velmi dobře vybavená a musím je za jejich činnost pochválit.

Opravdu pečovali o cyklisty dobře. Po průjezdu jsem se vrátil směrem na Kostelany a jel jsem se podívat na letecké modeláře v Halenkovicích. Našel jsem zde jen jedno letadlo. Byl velmi silný ledový vítr a nemělo smysl létat. Minulý rok zde bylo hodně přes sto účastníků. Domů jsem jel proti větru a těšil jsem se do tepla. Zateplují nám panelák a já mám z venku zadělaná okna igelitem. Tak žiji doma jako v černé díře. Ani vyvětrat nemůžu. Ujeto 46 km, za chladného větrného počasí.

14.04.2012

Karel

Žádné komentáře:

Okomentovat