sobota 9. června 2012

Košíkářské muzeum

Ahoj cykloturisti, ráno jsem se díval na TV a byla tam reportáž o muzeu košíkářství v Morkovicích Slížanech. Tak a měl jsem cíl jasný. Jen jsem musel udělat velký úklid v paneláku a doma také.

Na cestu jsem vyrazil po 13 hodině a jel jsem s větrem do zad na Kroměříž. Na cyklostezce bylo dost turistů a já jsem jel stále přes 30 km/hod. Myslím si, že je to na hranici bezpečnosti. Někteří lidé vůbec nedokážou odhadnout, jak brzo se takto jedoucí cyklista přiblíží. Projel jsem městem a za květnou zahradou jsem vyjel z města. Tam už foukal vítr blbě a musel jsem chvílemi dřít.

První zastávku jsem udělal u pomníku amerického vojáka. Pak ještě ve Věžkách u výstaviště květin. Potom jsem vjel do města a u kostela našel muzeum. Paní byla moc ochotná, a když jsem ji sdělil, že jsem přijel na základě TV vysílání, tak byla šťastná. Po celou dobu se mě věnovala a všechno okomentovala. Já jsem si uvědomil, že ty věci většinou znám. Vyrůstal jsem na vesnici a hodně věcí bylo vyrobeno z proutí. Dokonce moje maminka měla proutěný košíček na parádu. Na fotce vidíte i košík na vojenskou munici. Za I. Světové války se to vyrábělo ve velkém.
Po prohlídce jsem vyrazil za město a brzo našel lesní cestu. Byla to nádherná projížďka do kopců. Měl jsem už hlad a vytáhl jsem Čokoládový banánek a oplatky. Čokoláda se roztekla a jak jsem byl ulepený, si umíte představit. Ruce jsem si utřel do ponožek a jel jsem dál. Po chvilce jsem našel kapličku se studánkou. Pak jsem dojel k hájovně a udělal jsem chybu. Špatně jsem si zapamatoval trasu a jel jsem jinam. Nakonec to dobře dopadlo a najel jsem na cestu, kterou dobře znám. Jezdívám po ní k větrným mlýnům. Zde jsem nabral směr do Zdounek. Ze Zdounek jsem si dal kopcovitou trasu do Kostelan. Po každém výjezdu existuje sladká odměna sjezd. Do Otrokovic jsem už dojel velmi snadno.
Ujel jsem 84 km, za slunečného počasí.

20.05.2012

Karel

Žádné komentáře:

Okomentovat