neděle 10. června 2012

Cyklostezky 2012 jaro


Ahoj cykloturisti, v poslední době jsem se projel po jedné staré a dvou nových cyklostezkách. Postupně je popíši.

Cyklostezka Políchno – Újezdec u Luhačovic

O této cyklostezce jsem psal v článku


Na začátku článku jsem upozornil na nebezpečný nájezd na tuto cyklostezku. Teď už to někdo vyřešil tak, že v místě nájezdu na silnici vykopal hluboký příkop. Já jsem jej přelezl s prázdným kolem. S naloženým kolem by to nešlo. Z pohledu zbavení se zodpovědnosti za možné dopravní nehody je to dobře udělané. Ten kdo to přeleze směrem na Luhačovice a bude přebíhat přes cestu si za problémy může sám.

Mně se to přesto zdá být dost nešikovné řešení. Je škoda, že cyklista jedoucí po straně cyklostezky na ní nemůže najet. Nájezd je možný až po asi jednom kilometru jízdy po velmi frekventované cestě. Přitom úsek cyklostezky v lese je moc hezký.

Na závěr chci položit otázku. Když to někdo projektoval. Neviděl, co staví? Nebo to mělo někam navazovat a to se ještě nepostavilo? Nejhorší úvaha je ta, že to projektoval člověk, který na tom místě nikdy nebyl.





Cyklostezka Uherský Brod – Havřice

O této cyklostezce jsem věděl ze sdělovacích prostředků, ale neměl jsem bližší informace. Když jsem byl v Brodě na návštěvě v části, které se říká Nivnická, tak jsem se rozhodl, že pojedu jako by směrem na Vlčnov a pak do Havřic. Chtěl jsem se vyhnout hlavní cestě přes město. Abych tuto cyklostezku našel, tak jsem se musel zeptat. Je potřeba vjet do průmyslové zóny. Lidé z Brodu to tam znají jako „sklady Jednoty“. Já jsem tama několikrát jel přímo po břehu Olšavy. Předpokládal jsem, že tomu tak bude. Bylo to jen částečně, až za skladama se cyklostezka napojí na bývalou polní cestu do Havřic. V Havřicích vyjede cyklista před mostem. Pokud neví, že za ním po druhém břehu vede cyklostezka dál, tak ji nenajde.

Možná je tato cyklostezka moc nová a ještě nikdo nestihl udělat naváděcí šipky pro cykloturisty, aby se uměli vyhnout městu. V této chvíli bude dobře sloužit domácím cyklistům.





Cyklostezka po nábřeží v Uh. Hradišti

Na tuto cyklostezku jsem se již dříve díval z „Moravního mostu“, to byla ještě ve výstavbě. Moc mně chyběla při průjezdu Hradištěm. Po hlavní cestě nesmí cyklisté ve městě jezdit. Většinou jsem to řešil jízdou po chodníku. Zároveň se tímto vyřeší průjezd pod velmi frekventovanou silnicí. On už je tam další dobu podjezd zakončený velmi prudkými schody. Dnes to vidíte na obrázku číslo 5. Dříve jsem to fotil jako raritu, pro cyklisty s naloženými koly nepřekonatelnou. Dnes už je to vyřešeno. Stavbu této cyklostezky považuji za velmi přínosnou. Myslím si, že nevadí její poloha nízko na břehu řeky Moravy. Když se řeka rozleje, tak se bude jezdit městem. Nakonec na to stavitelé mysleli a na obrázku číslo 2 vidíte upozornění a závoru.




10.06.2012

Karel

Žádné komentáře:

Okomentovat