neděle 12. srpna 2012

Čmelák Holešov 2012


Ahoj cykloturisti, letečtí modeláři v Holešově od soboty pořádají letecký den. V sobotu celé ráno pršelo a do Holešova jsem nejel. Dnes se počasí umoudřilo a odpoledne jsem vyjel. Chvílemi svítilo sluníčko a chvílemi bylo hodně pod mrakem. Jen silný vítr foukal pořád stejně.
Létání probíhalo v průmyslové zóně Holešova. Je zde bývalé letiště. Ihned na vjezdu jsem potkal spolupracovníka. Říkal mě, že jedu pozdě. Akce skončila a on byl smutný, že mám zpoždění. On vyhrál v soutěži vrtulníků a já jsem u toho nebyl. Tak nemá fotky na památku. Chválil se, že vyhrál letecký motor. Měl z toho velkou radost.

Když jsem vjel na plochu, tak jsem uviděl, že je opravdu konec. Mě však zaujalo něco jiného. Přímo mě to táhlo. Na volné ploše byli ochránci přírody a ve mně se cosi probudilo. Kdysi jsem byl také v této věci činný. To ještě existovala organizace Tis. V současné době však s názory a s tím co současní ochránci dělají, nesouhlasím. Je to sprostá politika a zviditelňování. Lidé, které jsem dnes uviděl, jsou něco jiného. Ti opravdu přírodě pomáhají. Když se podíváte na tu slečnu s mývalem, tak vidíte jak je hezká a pro věc zapálená. Je to opravdový obětavý přístup v pomoci zvířátkům.
Po prohlídce ochránců jsem se věnoval posledním aktivitám leteckých modelářů. Bohužel jsem zaznamenal nepodařený start a letadlo skončilo v drátěném oplocení. Další létání bylo hezké a je škoda, že můj fotoaparát nedokáže ve velkých výškách přiblížit letadlo. Ty všelijaké vývrtky byly hezké. Na závěr jsem se šel podívat na start vrtulníku. Lidé si měli možnost udělat vyhlídkový let nad Holešovem. Tu fotku před čumákem vrtulníku jsem nepřiblížil, ale vlezl jsem přímo do startovní dráhy. Myslím si, že pilot na moji hlavu spustil spoustu nadávek. Všechno dobře dopadlo a nepřejel mě. To by tak bylo, aby cyklistu zabil vrtulník. Já čekám na silnici na svůj osudný kamión.

Z Holešova jsem chtěl jet do Hulína a Kroměříže. Rozhodl jsem se, že využiji místní cyklostezky a můžu vám prozradit, že jsem jich našel dost, ale nejsou značené a cizí cykloturista nemá šanci nalézt cestu ven z města. Né tak, ještě správný směr. Je to nepochopitelné. Někdo postaví cyklostezky, vloží do toho velké částky a značení pro cizí cestovatele neudělá. Několikrát jsem si zajel, než jsem se dostal na cestu do Pravčic. Pak už jsem jel směrem na Břest a Kroměříž. Cesty jsou zde většinou opravené. Stavěla se zde dálnice na Brno a Přerov a okolní cesty si polepšily.
Od Kroměříže jsem jel po cyklostezce a jako vždy to bylo utrpení. Nejhorší jsou zamilovaní bruslaři. Drží se za ručičky a na volání moc nereagují. V Kvasicích byly hody a projít mezi stánky bylo opravdu těžké. Když jsem se díval na to co se tam prodávalo, tak nechápu, že někdo něco takového vyrobí a ještě, že to někdo koupí. Jak ti lidé můžou z toho co vydělají žít? Skoro všechno tam bylo neprodejné.

Ujel jsem 70 km, za slunečného i zamračeného počasí.
12.08.2012

Karel

 Letečtí modeláři :

Ochránci přírody :



Žádné komentáře:

Okomentovat