neděle 26. srpna 2012

Balony Břestek


Ahoj cykloturisti, kamarád mě pozval na létání balónem. Dokonce mně později dal i fotky z létání a vy je zde uvidíte. Termín létání byl až večer a tak jsem se rozhodl, že tam pojedu oklikou. Vyrazil jsem z Otrokovic na Novou Dědinu a pak stále do kopce na Bunč. Zde jsem ani nezastavoval a ihned jsem vjel do terénu. Na trase k rozhledně byl klid a já jsem mohl v pohodě jet. Asi to bylo tím, že bylo teplo a lidem se nechtělo na výlet. Tak jsem zastavil až na Vlčáku. Zde mě fascinuje obrovský rozcestník s ukazateli.

Kousek jsem se svezl po asfaltové stezce a znovu najíždím do terénu směrem hrad Buchlov. Dole pod Buchlovským kamenem jsem potkal cyklistu. Řekl jsem mu o létání balónem a on se rozhodl, že tam pojede také. Jen si zvolil trasu přes hrad. Poradil jsem mu, jak to má projet. Byl zde na dovolené. Až odjel, tak jsem nahodil nejlehčí převody a začal jsem šlapat ke kameni. Tušil jsem, že to nezvládnu a budu tlačit. Tak se i stalo. Jízda po louce je náročná. U kamene byl krásný výhled do krajiny, jen proti slunku a nešlo to vyfotit. Na kameni si všimněte zaražených skob. Horolezci si zde občas dávají rande.

Dál jsem jel kousek po louce a pak jen po lesních cestách. Cesty měly podklad z kamení a hodně to ustřelovalo. Bál jsem se smyku na přední kolo. To bych šel rovnou na hubu. Chová se to jako kuličkové ložisko. Na začátku Chabaní mě překvapila cyklostezka. Nechápu proč zde je. Jediné vysvětlení je postavení asfaltové cestičky pro chataře.

U sekvoje je moc příjemné posezení. Zrovna tam jedna rodinka seděla. Je to tam jako v zámecké zahradě. Klid a pohoda. Mrzí, mě že se mně nepodařilo udělat hezké fotky. Můj fotoaparát zareagoval na světelné podmínky divně. Přitom jsem stál po slunku.

Tak a jsem v cíli. Od sekvoje se sjede velmi prudké klesání do údolí. Zde jsem uviděl restauraci a asi nejkratší cyklostezku na světě. Je možná dlouhá 10 m. Fotka číslo 6. Ono to asi dobře zní, když se řekne, že byla postavená cyklostezka. Podle současných předpisů musí cyklista jedoucí po silnici tuto cyklostezku použít. Je to blbost sjíždět na tak krátkou cyklostezku. Na louce za hotelem už bylo hodně rušno. Bylo zde hodně diváků a ti si prohlíželi rozložené balóny. Sám jsem byl překvapen, jak je to velká plocha. Vyzkoušel jsem materiál a připomíná to moji jednu bundu. V té chvíli jsem si vzpomněl na nějakou knihu o cestě balónem přes Afriku. Název nevím, ale nechápu, jak se taková věc ve vzduchu řídí, aby letěla tam, kam potřebujeme. Přípravy trvaly dlouho a létání stále nezačínalo. Bylo mně jasné, že pojedu domu za tmy. Organizátor stále vybízel diváky ať si koupí letenku. Měli volná místa. Jedna letenka stála 3000,- Kč.

Konečně začalo nafukování balónů horkým vzduchem. Bylo to moc zajímavé sledovat, jak se jednotlivé posádky snaží. Vůbec jsem si neuměl představit, že budou startovat na sebe namačkaní. Vše se hezky podařilo a o chvíli se už někteří vznášeli ve vzduchu. Já jsem se vydal domů a fotil jsem je nad krajinou.

Před Velehradem jsem vjel do polí a jel jsem po hřebeni. Tato moje cesta byla odměněna nádherným západem slunce nad hradem Buchlov. Jel jsem po polní cestě a musel jsem si dávat pozor, abych nespadl v prachu. Je dlouho sucho a hlína už nedrží pohromadě. Domů jsem dojel za tmy a mohl jsem vyzkoušet svoje nové přední světlo.

Ujel jsem 73 km, za teplého počasí.

17.08.2012

Karel
 
Moje fotky :



Fotky od kamaráda :



Fotky z cesty :




Žádné komentáře:

Okomentovat