neděle 16. září 2018

XC CUP Napajedla 2018


Ahoj cykloturisti, na závod horských kol v Napajedlích jsem jel poprvé. Vybral jsem si místo u schodiště od kostela. Byl jsem zvědavý, jak to budou cyklisté sjíždět. Já bych na to odvahu neměl. Dobře vím, jak bolí polámané a zdratované kosti.

Na závod jsem přijel chvíli po poledni. To byli na trati ještě nějaké ženy. Později jsem už žádné závodit neviděl. Když se nezávodilo, tak nějací cyklisté předváděli, že se tyto schody dají vyjet na kole i směrem nahoru. To všichni diváci obdivovali. Když začal odpolední závod, tak došlo k několika pádům. Jeden pád vypadal hodně škaredě a slyšel jsem z okolí, že by se po schodech jezdit nemělo. Já bych to nezakazoval. Dnešní náročnost tratí se zvětšuje a sport si žádá větší dávku riskování. To by však nemělo platit pro amatéry. Ti by měli jezdit pro radost a zbytečně neriskovat. Závod v Napajedlích bych zařadil do kategorie amatérů a schody bych vynechal. Velkých a náročných závodů máme už dost.

Během závodu jsem potkal několik známých. Jednoho cyklistu jsem uviděl možná po deseti letech. V závodě jezdilo jedno kolo s tlustými pneumatikami a na něm můj kamarád Viktor. Již několikrát jsem vám jej ukazoval na fotkách, když skákal a dělal salta nad překážkami. Teď si otevřel cyklistický obchod v Otrokovicích a slyším na ně jen samou chválu. Je to šikovný mechanik.

V odpolední části se jezdilo hodně rychle a byli tam velmi zkušení cyklisté. Ti sjížděli schodiště bez problémů. Jestli se při tom báli nevím. Viděl jsem v jejich tvářích různé škleby. To by dokázal posoudit snad jen nějaký psycholog. Všechno dobře dopadlo a závod skončil. Dokonce vyšlo sluníčko a prohřálo naše záda. Diváci byli spokojení a rozjížděli se domů plní zážitků.

15.09.2018

Karel




Žádné komentáře:

Okomentovat