neděle 16. září 2018

Svatý Kopeček se zajížďkou


Ahoj cykloturisti, rozhodl jsem se pro trasu delší než 100 km a jako vždy jsem zvolil svůj oblíbený výlet na Svatý Kopeček. Vyjel jsem odpoledne a měl jsem to spočítané, že se za světla vrátím. 

Z počátku se mně jelo dobře, ale za Chropyní přišly první problémy s počasím. Proti mně foukal velmi silný vítr a zvedal z pole hlínu. Nakonec jsem zastavil na okraji silnice. S takovými přírodními podmínkami nemělo smysl bojovat. Po chvilce to ustalo a podíval jsem se na mobil. Tam bylo vidět, že bouřka pokračuje vrchem na Slovensko, tak jsem mohl pokračovat dál. Kdybych se nemohl podívat na předpověď počasí, tak bych se otočil a jel domů. Vypadalo to hrozně.

Další zastávku jsem si udělal v Cítově. Je to historicky zajímavá obec se zámkem. Za vesnicí je cyklostezka a na ni bylo rozbité sklo. Předchozí den tam měli oslavy. Před Velkým Týncem jsem viděl požár na poli. Asi tam práskl blesk. Už bylo slyšet houkání hasičů. Před obcí jsem měl problém. Opravuje se tam nadjezd. Nechtěl jsem se vracet a tak jsem jej přešel pěšky po bočnici. Byl tam hlídač, ale nevšimnul si mě. Na Kopeček jsem stoupal po mokré silnici. Před chvílí tam prošla bouřka.

Na poutním místě jsem chvíli poseděl a navštívil kostel. Bylo v něm chladno a moc dobře. Venku bylo vedro a jídlo jsem měl nechutně teplé.

Domů jsem vyrazil přes Olomouc. Cestování jsem nezvládl moc dobře. Několikráte jsem zjišťoval, kudy mám jet. Dokonce jsem vjel na parkoviště obrovského supermarketu. Já jsem si myslel, že je tam zvláštní most přes dálnici, kde jezdí cyklisté. Nic tam však takového nebylo. Jen most s hlavní silnicí. Zde jsem měl špatný zážitek. Jel jsem v odstavném jízdním pruhu, abych nepřekážel rychle jedoucím automobilům. Přede mnou šli nějací kluci. Najednou z protisměru přes všechny čáry přijelo auto proti nám. Byl to kamarád těch kluků. Najel tak blbě, že jsem musel zůstat stát. Nemohl jsem vjet do jízdního pruhu s hustým provozem. Z auta začali hulákat a pouštět nahlas hudbu. Já bych řekl, že byli pod vlivem drog. Raději jsem se jim vyhnul, mohli by mně ublížit.

Dále už moje cesta probíhala v klidu. Jen jsem udělal experiment s trasou po vedlejších cestách do Hulína.

Ujel jsem 133 km za bouřkového počasí.

29.07.2018

Karel




Žádné komentáře:

Okomentovat