neděle 16. září 2018

Mistrovství Evropy v cyklistice Zlín


Ahoj cykloturisti, Zlín se stal z pohledu cyklistiky slavným místem. Konalo se zde Mistrovství v silniční cyklistice. Trať byla postavena hodně náročně. Ze Zlína se jel dlouhý těžký kopec a po krátkém přehoupnutí prudký sjezd zpět do údolí. Pak jen chvilička kličkování v ulicích města. Když se na to dívám očima cykloturisty, tak to byla magořina absolvovat více jak deset okruhů. Bylo to nahoru a dolů. Já bych si představoval členitou trať v krajině a třeba i s průjezdem části města aby to měli blízko diváci. Na vině je určitě poloha města Zlín. Leží v korytě obklopeném kopci. Ani vybudování cesty pro auta přes město není lehce realizovatelné. Věřte, že vím, co píšu. Tento kopec jsem jezdil na kole z práce domů. Jel jsem jej za všech povětrnostních podmínek. Vedro, déšť i po zmrzlém sněhu.

Já jsem se byl s kamarády podívat v sobotu na ženskou cyklistiku. Byla to hezká podívaná na holky, které dřely do prudkého kopce. Ke všemu bylo velmi horko a slunce svítilo přesně na svah, po kterém stoupaly. Proto bylo velmi zajímavé si stoupnout tam, kde pán kropil cyklistky vodou. Bylo takové vedro, že i diváci vyhledávali stín. Každý se snažil něco pít, protože se hodně potil.

Povzbuzovali jsme úplně všechny národnosti, u kterých jsme znali nějaký národní pokřik. U nás starších to byla Ruština a Slovenština. Mladí zvládli Angličtinu a ještě něco. Nakonec na slovech vůbec nezáleželo. Holky věděly, že je povzbuzujeme. A ty které byly na pokraji vyčerpání, to nevnímaly.

Byla to hezká podívaná a já jsem měl na závěr zpestření. Přišel jsem ke kolu a měl jsem prázdnou duši. Dofouknul jsem to a doufal, že to třeba vydrží až domů. Po kousku to však ušlo a musel jsem lepit. Naštěstí jsem dojel do lesa a byl jsem ve stínu. Nebylo to píchnutí, ale nekvalitní duše. Dírka se udělala v nálitku gumy. Jsou to takové proužky asi podle tvaru licího nástroje. Guma je v tomto místě asi křehká. Už od více cyklistů jsem slyšel, že měli stejný problém.

14.07.2018

Karel




Žádné komentáře:

Okomentovat