neděle 16. září 2018

Přes kopec do Nedachlebic


Ahoj cykloturisti, na mapě jsem si našel cestu vyznačenou pro cykloturisty. Vede z Březolup do Nedachlebic. Byl to pro mne zajímavý výzkum. Co kdybych našel cestu jak se dostat z jednoho údolí do druhého aniž bych musel jet ve velkém silničním provozu.

Z domu jsem vyjel za velkého tepla a už ve stoupání na louce z Otrokovic jsem cítil, jak slunce hřeje. Navíc jsem zde potkal velký traktor a musel jsem opustit polní cestu a pak se znovu rozjíždět. Nad Komárovem jsem se dostal na chvíli do lesa, ale chladno tam nebylo.

V Březolupech jsem hledal značenou trasu. Nakonec jsem to našel pomocí mobilního telefonu. Ta polní cesta už není a musel jsem vjet na dvůr mezi domy. Tak jsem si na mapě našel čísla domů a mezi ty jsem vjel. Raději jsem se neohlížel, co na to říkají lidé u domu. Projel jsem zahradou a byl jsem na polní cestě. Byla málo používaná a později vedla trasa po trávě. Naštěstí byla posekaná. Ve vysoké trávě bych to neprojel. Na kopci je pěkné odpočívadlo a znovu jsem řešil jak sjet dolů. Nebyla zde žádná výrazná polní cesta. Tak jsem sjel po louce. V prudkém místě jsem šel vedle kola. To bych mohl přeletět přes řídítka. Moje chůze byla podpořena poslechem lidové muziky. Ve vesnici se konal festival.

Dnešní výzkum byl z pohledu použití této trasy jasný. Není to trasa na cestování. Je to pro toho, kdo se chce projet terénem a zvolí si období, kdy to bude průjezdné. Správně by tato trasa na cyklomapách neměla být. Neumím si představit cizince s naloženým kolem, jak zde po velmi prudkých svazích tahá naložené kolo.

Ujel jsem 46 km, za velmi teplého počasí.

21.07.2018

Karel




Žádné komentáře:

Okomentovat