neděle 23. března 2014

Zámek Přestavlky



Ahoj cykloturisti, v březnu přišel máj. Tak lze charakterizovat dnešní den. Od rána sedím u počítače a mám otevřené dveře na prosklený balkón. Lidé chodí po ulici v krátkém oblečení. Ve 14 hodin mě přestalo bavit pracovat a sedl jsem na kolo. Vyjel jsem z Otrokovic směrem na Hulín.

Za Tlumačovem se najede na novou asfaltovou cestu a jede se podél kolejí až do Hulína. Ve městě jsem chtěl najít bývalý vodní mlýn, ale nebyl jsem úspěšný. Podle mapy jsem stál vedle něj. Za městem jsem vyrazil podél kolejí po polní cestě. Nevěděl jsem, po které straně je to lepší. Měl jsem snahu dojet na zámek po polních cestách. Občas jsem najel na silnici a měl jsem velmi silný vítr do zad. Dokonce jsem to rozjel na 40 km/hod.

Ve vesnici jsem snadno našel zámek a nevěděl jsem, jestli můžu projít brankou do zahrady. Když jsem uviděl ceduli, určující kam se může chodit, byl jsem spokojen. Nerad ruším soukromé vlastnictví. Přečtěte si historii zámku na první fotce.

Na mapě jsem si našel, jak se dostanu k TV vysílači. Toto místo jsem už víckrát navštívil a dnes jsem chtěl jet nějak jinak. Našel jsem cestu vedoucí přímo do Staré Vsi. Kousek před vesnicí jsem potkal pohodovou cyklistku. Opravdu se kochala jízdou v přírodě a já zase tím čím ji obdařila příroda. Abych nezahálel, tak jsem se rozhodl vyjet po prudké polní cestě na kopec. Dal jsem si závazek, že neslezu a splnil jsem to. Na hoře jsem musel zase kousek klesnout na hřiště. Pak už to bylo skok k vysílači.

Od vysílače jsem jel domů proti větru a musel jsem si obléknout novou vestičku z Lídlu. Poprvé mně dobře posloužila. Jízda z kopce proti větru byla vyvážená. Když jsem šlapal, tak to jelo. Na dlouhém přímém úseku do Pravčic jsem jel přímo proti větru. Byla to dřina a vypl jsem odpruženou vidlici, aby mně neužírala energii. Ve vesnici jsem objevil firmu vyrábějící produkty z medu. Na konci vesnice je zemědělské muzeum.

Po chvilce jsem najel na polní cestu před Hulínem a jel jsem po mně dobře známých cestách ze zimního období. Sem jsem jezdil přes zimu na otočku. Celou cestu domů jsem jel proti větru.
Na závěr přikládám fotografie památníků obětem války. Je to proto, že politici opět haraší zbraněmi.

Ujel jsem 57 km s větrem i proti němu. Za velmi hezkého počasí. Vonící přírodou s rozkvetlými květy.

22.03.2014

Karel

Fotky ze zámku :


Fotky z cesty :


Válečné památníky :


Žádné komentáře:

Okomentovat