středa 10. října 2012

Skalička 2012


Ahoj cykloturisti, letos se koná dvacátý výroční festival trampské písně ve Skaličce. Myslím si, že jsem více jak polovinu festivalů navštívil. Letos se nesoutěžilo, ale hrálo jen pro radost. Festival zatížila vyhlášená prohibice na alkohol. Stalo se to hlavním tématem pro pobavení.

Já jsem se rozhodl změnit svou trasu. Za Holešovem a Bystřicí se staví cesta a je to tam pro cyklistu nebezpečné. Tak jsem se vydal objevovat trasu směrem na Přerov. Z Otrokovic jsem jel na Skály a pak jsem najel na novou asfaltovou cestu do Tlumačova a pak dál na Hulín zase po nové cestě. Už jsem se zmiňoval, že tyto dva nové asfaltové úseky hodně pomůžou cyklistům jedoucím na Hulín. Já jsem však před Hulínem podlehl objevovatelským touhám a sjel jsem na doprovodnou cestu podél dálnice. Z počátku to byla hezká asfaltka, ale ve chvíli kdy opustila dálnici se postupně změnila v kamenitou JZD cestu. Já jsem doufal, že objevím pohodlnou zkratku do Hulína. Ze zkratky se stala delší cesta po špatném podkladě. Jel jsem směrem, jaký jsem potřeboval, ale pak se zase cesta vrátila. Dokonce jsem musel projet hliněný úsek a ušpinil jsem si kola. Nakonec jsem se dostal do vesnice Pravčice a jel jsem směrem na Starou Ves. Byly to krásné dlouhé úseky bez aut, ale mně to nějak nesedlo. Byl jsem z toho nervózní. Já mám rád trošku členitou trasu. Zde byla jen nedozírná pole úrodné Hané. Nakonec jsem se dostal do Přerova a tam na cyklostezku. Další část této cyklostezky popíši v následujícím článku. Cyklostezka-Hranice-Přerov.  Já jsem si doma spočítal, kdy mám vyjet, abych dojel na festival před dvanáctou hodinou, jenže nová trasa byla o dvacet kilometrů delší. Tak jsem dojel se zpožděním.

Na festivale už probíhala jednotlivá vystoupení hostů. Já jsem se převlékl u svého plotku. Každý rok posílám fotku, jak suším propocené cyklistické šaty. Letos se mně na toto místo nasomroval nějaký ochrapa. Jako obvykle zahajuji festival svačinkou. Letos jsem si vzal mletou šunku. Dojídám konzervy od minulého roku. Měl, jsme to nachystané na velký výlet. Na festival přijel někdo na starém kole. Tak můžete porovnat moje moderní karbonové kolo s jeho. Už jsem se dlouho s mnohými z vás neviděl a přikládám svou fotku. Letos probíhal festival venku a byl jsem rád, že jsem si přivezl dobré oblečení. Účastníci si dávali na lavičku deku, aby neprochladli. Protože byla vyhlášená prohibice, tak si každý sám přinesl svoje pití pro zahřátí. Já jsem si koupil pivo na doplnění tekutin a bylo dosti studené. Pak už jsem do večera chodil kupovat černý čaj. V jednu chvíli jsem při sezení tak prochladl, že jsem si o hrníček ohříval ruce. Mezi návštěvníky byli i kluci, kteří chodí oblečení za vandrovníky. Dělali hlouposti a všichni se kolem dobře bavili. Hodně nás pobavil i dobrman se svým pánem.

O zpestření se postarala kapela Špunt, když začala rozdávat CD zadarmo. Lidé se vrhli k jevišti. Já jsem čekal, jak se to vyvine. Viděl jsem takové, co brali i po více kusech. Tak se stalo, že na mě nevyšlo. Když to zpěvačka viděla, tak mně řekla, ať nejsem smutný a zašla do auta pro CD. Velmi jsem byl potěšen skupinami, které hrály staré trampské písně. Někteří hrají svoje nové skladby. Já jsem příznivcem starých písní. Skupina z Valašska nás hodně pobavila svým vtipným humorem v písních. Jako zlatý hřeb večera vystoupil Robert Křesťan a Druhá tráva. Po něm nám až do pozdní noci hrála skupina Poutníci.

Myslím si, že se festival podařil. Do budoucna bych si přál, aby se vystoupení kapel opět dělalo v sále. Je tam teplo a v případě deště nezmokneme. Tentokráte to bylo asi nutné kvůli velkému množství diváků. Já jsem si koupil hodně CD a mám co poslouchat. Vstupné bylo 100,- Kč. Za tu cenu se nám dostalo bohatého programu se vším zajištěním.

Domů jsem vyrazil v 1:15 hod. Předpokládal jsem, že bude na silnicích klid. Je škoda, že letos nevyšel úplněk. Lépe bych viděl na cestu. Ono se to bude posouvat a za několik roků zase napíši, že jsem jel ze Skaličky při úplňku. Kolo mám velmi dobře osvětlené a všechny blikačky mám zdvojené. Pro případ poruchy nebo prázdné baterie. To se mně zrovna stalo. Jedna zadní blikačka se nabíjí přes USB a tu jsem neměl plnou. Navíc vozím svítící vestu. Zvažoval jsem, že pojedu po trase jako ráno. Jel bych hodně po cyklostezkách a po rovině, ale dospěl jsem k názoru, že tuto trasu dobře neznám. Navíc bych musel projet místy, kde bydlí nepřizpůsobiví občané a těch se bojím. Tak jsem jel po trase na Bystřici. Na cestě byl klid. Až od Bystřice se provoz zvýšil. Po cestě chodili mladí lidé a byli hodně společensky unavení. Snažil jsem se jim vyhnou jak se to dalo. Oni jsou často agresivní.

Padesát kilometrů ve tmě jsem ujel za dvě a půl hodiny. Hodně jsem spoléhal na znalost cesty a dobré světlo.

Ujeto 122 km. Za chladnějšího počasí.

15 – 16.09.2012

Karel



Žádné komentáře:

Okomentovat