středa 10. října 2012

Rozhledna Vlčnov


Ahoj cykloturisti, na rozhlednu ve Vlčnově jsem se vydal jako na odpočinkový výlet. Předchozí den jsem ujel 114 km. Vyjel jsem odpoledne a jel jsem zase přes Mistřice do Havřic. Zde jsem přejel hlavní cestu do Uh. Brodu a po vedlejší cestě jsem najel na cestu do Vlčnova. Kousek před Vlčnovem je odbočka k bývalému zámečku Pepčín. Kdysi to byla krásná cesta, ale teď je to zničená kamenitá cesta. O osudu zámečku si přečtete v části fotografii Vlčnovské búdy. 

K rozhledně jsem přijel po krátkém stoupání. Je zarážející, že rozhledna stojí v půlce kopce k Pepčínu. To znamená, že když si vyjdu o kousek výš, tak mám lepší rozhled než z rozhledny. Pokud se podívám z rozhledny směrem k Vlčnovu, tak uvidím další rozhlednu. Ta je umístěna mezi búdami a nevěděl jsem, jestli k ní do ohrazeného areálu můžu jít. K rozhledně vede krátká cyklostezka z Vlčnova. Toto zde nemá žádný význam. Myslím si, že jenom někdo schoval peníze na stavbu cesty pro vinaře za stavbou cyklostezky. Na oko to vypadá dobře. Jsme na správné cestě do EU. Víme jak na to. Spíš je srandovní, že okolí jedné vesnice má dvě rozhledny.

Od rozhledny jsem vyjel k bývalému zámečku Pepčín. Jako malý kluk jsem zde chodil lozit po zřícenině. Na osudu zámečku se podepsala armáda a lidé z okolí. Teď je zde krásné prázdné místo s ohništěm. Moc jsem zde však nepobyl. Uslyšel jsem bzukot a uvědomil jsem si, že na zemi leží cedule pozor sršni. To už jsem měl moc málo času a se zapnutým fotoaparátem na řídítkách jsem ujížděl z místa pryč.

Domů jsem se vydal přes Veletiny a rozhlednu Rovninu nad Mistřicemi.

Ujel jsem 69 km, za krásného teplého odpoledne.

09.09.2012

Karel
 
Rozhledna :


Vlčnovské búdy a bývalý zámeček Pepčín :


 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat