středa 10. října 2012

Rozhledna Travičná


Ahoj cykloturisti, kolem rozhledny Travičná jsem jel už hodně dávno a ani jsem se nezastavil. Dnes jsem se to rozhodl napravit. Vyjel jsem z Otrokovic podél Baťova kanálu do Kostelan a pak kolem štěrkáče. Tam jsem měl první zastávku. Rybář bojoval s asi velkou rybou. Kolem stálo hodně lidí a všichni mu radili. Nakonec praskla struna a bylo to hotovo. O kousek dál jsem se seznámil se skupinkou cyklistů ze Zlína. Říkali, že mají před sebou dlouhou trasu. Jedou do Hodonína a vlakem se vrací domů. Tak jsem se v duchu pousmál. Do Hodonína se jezdí na otočku. Trasu neznali a snažil jsem se je klikatící cestou provést úsekem s mnoha odbočkami. Nakonec jsem jim ujel. Byl jsem rychlejší.

Ve Veselí nad Moravou jsem si zajel do zámecké zahrady. Chtěl jsem vyzkoušet trasu přes zámeckou zahradu do Vnorov. Já nemám rád průjezd městem. Ihned mě zaujal zchátralý zámeček. Myslím si, že je to hezká stavba. Hlavně ze zadu zahrady. V zahradě rostou vzácné dřeviny a jsou u nich umístěné informační tabulky. Hezké byly figurky na stavu. Průjezd na kole jsem vyzkoušel a má to smysl jen za sucha a když se nespěchá. Projet po hlavní cestě městem je rychlejší a jednodušší. Hlavně v případě s naloženým kolem.

Před Strážnicí jsem si udělal přestávku u mého oblíbeného odpočívadla. Štve mě, že jsou zde stále poházené odpadky. Asi sem chodí místní mládež chlastat. Toto odpočivadlo už vidělo moje tělo v hodně zničeném stavu, když jsem se několikrát vracel z Rakouska. Tady si vždycky říkám. Máš to domů posledních padesát kilometrů.

Na začátku Strážnice jsem si našel zkratku a najel jsem přímo na cestu do Tvarožné Lhoty. Až do vesnice byl můj výlet nádherná rovinka. Ve vesnici se začne stoupat na hřeben. Jede se táhlé stoupání a na vrcholu se odbočí doprava k rozhledně. Zde je už horší kvalita asfaltu. Ještě chvilku se stoupá a jste u rozhledny v lese. Já jsem nahoru nelezl. Pohled na lesy Karpat jsem si uměl představit a výhled do rovinky řeky Moravy jsem měl od lesa. Myslím si, že za dobrého počasí bych se podíval do Rakouska. Předpokládám, že bych uviděl Alpy za Vídní.

Kousek pod rozhlednou je salaš. Za vstup na dvůr se platí a je tam posezení s občerstvením. Já taková místa nemám rád a jel jsem pryč. Dole u vody je chatkové rekreační středisko. Já jsem měl zrovna štěstí na festival na vodě. Bylo to na téma křesťanské písně. Kdybych měl s sebou dlouhé oblečení, tak bych zůstal na festival. Nemohl jsem to však udělat. Teď už je večer chladno. Asi 60 km po tmě bych zvládl. Trasu dobře znám. Tak jsem jel dál. Za přehradou se dá vystoupat lesem na hřeben. Je zde stará cesta ve velmi špatném stavu. Je to vhodné pro široké gumy. Navíc je to velmi prudké stoupání.

Po překonání hřebene jsem se spustil do Kněždubu. Zde jsem nedávno psal o Moravském Slavíně. Dnes jsem šel udělat fotky, o které jsem vás minule ošidil. Zastavil jsem se na informacích a dozvěděl jsem se, že jsem tam byl včera. Po chvilce vysvětlování jsme dospěli k závěru, že mám dvojníka cykloturistu. Dál jsem nabral směr Veselí, ale před tím jsem ještě přejel po mostě přes řeku Veličku. Jak vidíte, tak řeka vyschla. To svědčí o tom, jaká máme letos velká sucha. Na cyklostezce od Hradiště jsem dohnal čtyřkolo.

Ujel jsem 114 km, za pěkného počasí s honícími se mraky.

08.09.2012

Karel
 
Rozhledna :



Trasa :



Zámecká zahrada Veselí nad Moravou :




Žádné komentáře:

Okomentovat