úterý 5. dubna 2011

Setkání s misionářem v Žeranovicích

Ahoj cykloturisti, při svých cestách na kole se snažím dívat, jak lidé žijí a jak se mění příroda. Je už na světě jen málo míst, kam nevstoupila noha bělocha. Tam kam běloch vstoupil se život lidí radikálně změnil. Smutné je, že tam pak lidé žijí ve velké chudobě a nevzdělanosti. Nejčastěji jsou to země, které kolonizovali Angličané, Francouzi, Holanďané a další velmoci. Tyto země jsou vydrancované kolonie a už nemají prostředky se ekonomicky vzchopit. Naštěstí jsou na světě lidé, kteří si toho všimli a snaží se pomáhat. A já jsem se na takovou přednášku rozhodl vydat.

Odpoledne jsem vyjel podle potoka do Sazovic. Do tašky jsem si dal čepku a rukavice. Přes okno se zdálo, že je venku teplo. Brzo jsem si však zimní doplňky oblékl. Vzduch byl studený a foukal mírný vítr. Z Žeranovic ode mne znáte fotky místa bývalého větrného mlýna. Dnes nabízím fotky zámečku a boží muky za vesnicí.

Přednáška se konala v zámečku a organizovala ji místní farnost. Na přednášku přijel p. Jiří Šlegr – člověk zabývající se misiemi. Přivezl nám několik DVD a jedno promítl s komentářem. Jmenovalo se Guyanská Diana. Ve filmu se mluví o dívce, která dojíždí na lodičce do školy. Jejím přáním je stát se sestrou a pečovat o lidi. Zatím není pevně rozhodnutá a věří, že Bůh ji dá znamení, jak se má rozhodnout. Misijní pomoc je v této oblasti zaměřena na hlavní body : utišení hladu, boj s nemocemi a šíření vzdělání. V dokumentu promluvili lidé, kteří se tam přímo na tom podílejí.

Po promítnutí filmu jsme diskutovali na témata kolem života v džungli a jak tyto lidi ovlivňujeme. Zajímavé bylo dozvědět se jaké mají zvyky a co má pro tyto lidi velkou hodnotu. Někdy to může být jen ocelový nůž. Přednášející nás seznámil s možnostmi, jak můžeme pomoci a co všechno dělá organizace Papežská misijní díla. Na obrázku 013 vidíte, jak dlouho trvá studium na kněze.

Mně se přednáška velmi líbila a přednášející na mě udělal velmi dobrý dojem. Mám pocit, že je to velmi skromný a pracovitý člověk zapálený pro dobrou věc. Myslím si, že je hodně trpělivý a obětavý. Jeho vystupování bylo takové lidové. Velmi rychle si získal pozornost posluchačů. Co nevím, jak jsou jeho činy oceněny. Jestli si toho někdo váží. Hezké bylo, že se místní farnost o nás postarala občerstvením. Zákusky byly dobré.

Po ukončení přednášky jsem spěchal k oknu zjistit, jestli mám venku ještě kolo. Nikomu se nelíbilo a mohl jsem na něm odjet domů. Sedátko bylo velmi studené, ale za chvíli se prohřálo. Jel jsem přímo domů po škvárové cestě přes pole.

Ujeto 32 km za hezkého počasí.

27.03.2011

Karel


Žádné komentáře:

Okomentovat