neděle 17. dubna 2011

Na kole vinohrady

Ahoj cykloturisti, na dnešní den připadlo hodně zajímavých akcí a já jsem se je rozhodl postupně objet na kole.

1. Skoky na koních Žlutava
2. Letečtí modeláři Halenkovice
3. Na kole vinohrady – Uherské Hradiště
4. Jak šel čas – historie kol

Z domu jsem si dal velmi prudké stoupání do Žlutav. Kamarád zde naměřil 22%. Nad vesnicí je ranč a já jsem vám z tohoto místa posílal již hodně fotek koní a lamy. Dnes zde mají organizovaný trénink ve skoku na koni přes překážky. Je to neuvěřitelné, ale na koni snad jezdí jen děvčata. Kluci asi sedí u PC a tloustnou. Ke sportovním výkonům hrála country hudba a já jsem se zde cítil dobře. Dokonce jsem zvažoval, že už dál nepojedu a zůstanu zde. Nakonec zvítězily cestovatelské ambice a s koníky jsem se rozloučil.



Za Halenkovicemi se sešli letečtí modeláři a předváděli, co přes zimu postavili. Zde musím upozornit na mého spolupracovníka, který postavil velký model letadla s propracováním do úplných detailů. Dokonce vidíte na palubní desce návod s čitelnými písmenky. Taktéž hezká figurka pilota. Já jsem od něj dostával přes zimu fotky, jak se mu se stavbou letadla daří. Teď jsem to uviděl na vlastní oči. On už dnes nelétal a tak jsem udělal fotky jiných letadel. Bylo to moc hezké, ale na letišti foukal ledový vítr a raději jsem vyrazil do Hradiště.



Na náměstí v Uherském Hradišti jsem potkal spolupracovníky z kanceláře s rodinnými příslušníky a kamarády. Využil jsem této situace a svěřil jsem jim svoje kolo na hlídání. Oni už zde byli od rána a absolvovali jednu vinařskou trasu. Já jsem tak mohl v klidu chodit po náměstí a fotit, aniž bych se bál o kolo. Po chvilce jsem se potkal s pánem a paní v historickém úboru s flašinetem. Určitě si na ně vzpomenete z jiných akcí. Psal jsem o nich i o náhodném setkání při countryhraní. Po chvilce se sešli s dalšími cyklisty a zahájili předvádění historických kol na náměstí. Náměstí v Hradišti je z pohledu historického velmi vhodné k pořádání takových akcí. K tomu všemu nám zpívala lidová hudba a kluci s děvčicama tančili na pódiu. Měli na sobě naše pěkné kroje. Jak jsem tak pobíhal mezi cyklisty, tak se ozvalo „ Kájo“ a já jsem uviděl svoji bývalou sousedku z Brodu. Když nám bylo patnáct, tak jsme spolu před domem hráli badminton. Později za ní začalo chodit hodně galánů a já se začal věnovat cykloturistice. Ona to byla velmi atraktivní holka. Dnes je to cykloturistka. Ráno vyjížděla na trasu z Brodu. Koho by napadlo, že máme stejné zájmy. Po ukončení zábavy na náměstí jsme se přesunuli do reduty.



V redutě se konala výstava Na kole proti času. Nejdříve jsme shlédli připravenou jízdu velocipedistů Veterán bicyklub z Uherského Ostrohu. Měli pro nás připraveno několik sestav jízdy na historickém kole. Bylo to velmi zajímavé. Ještě nikdy jsem nic podobného neviděl. Moc se to divákům líbilo. Pak jsme vystoupali až do podkroví a mohli jsme se kochat historickými skvosty z cyklistiky. Hned u vstupu nám bylo nabízeno víno, oškvarky a vdolečky. Dále následovala živá hudba a vlastní výstava. Je zde hodně zajímavých věcí a doporučuji vám toto místo navštívit. Jen upozorním na vozíček pro děti za jízdní kolo. Jak vidíte, tak to není žádná novinka, jak se nám to snaží současní propagátoři cyklistiky namluvit. Po prohlídce jsem šel na nádvoří a fotil ležící kola. Dokonce se zde jeden pán pokoušel naučit kamaráda jezdit na vysokém kole. Dobře to dopadlo a kamarád se zachránil na stromě. Já jsem obdivoval turistickou brašnu na nosič. Dobře víte, že s brašnami jezdím a tak jsem byl zvědavý, co používali naši dědečci.






Všechny akce se moc vydařily a já jsem ujel za hezkého počasí 50 km. Jen vítr mohl být teplejší.

16.04.2011

Karel

Žádné komentáře:

Okomentovat