středa 16. září 2009

Tvrz Hluk

Ahoj cykloturisti, všimli jste si, že je zde podzim? Já ano, zase musím jet pro česnek. Tak jako každý rok vám píši o své cestě, tak i letos. Udělal jsem, ale změnu. Jel jsem po úplně jiné trase a navštívil jsem tvrz v Hluku.

Dnes jsem opět využil cyklostezku do Napajedel. Za městem se však už musí po silnici. Je zde značka cyklotrasa, ale je to jak se říká o hubu. Cesta je úzká a stará a jezdí zde hodně aut. Řidiči jezdí jako pominutí. Nakonec i má první fotka to dokumentuje. Z Bílovic do Častkova to nebylo o nic lepší. Cesta do Březolup je uzavřená a je udělaný odklon po mé trase. Asi si umíte představit, kolik jede aut z Hradiště do Zlína. Trošku jsem měl i obavy z cesty za Brodem, ale provoz nebyl tak hrozný. Dobré je, že u Slováckých strojíren se můžu napojit na cyklostezku. Už jsem o ní psal.

Pro česnek jsem dorazil přesně na čas, ale nebyl jsem očekáván. Musel jsem chvíli počkat před domem. Lidé musí chodit i po doktorech a doba čekání je nepředvídatelná. Naložil jsem plné tašky a vyrazil zkratkou do Hluku. Podle kapličky, kde jsem svačil, poznáte jak jsem jel.

Tvrz není jednoduché vyfotit. Kolem stojí domy a nejde nalézt místo bez překážek. V Odkazech se můžete podívat na historii obce, ale já jsem se nejvíce potěšil prohlížením starých fotografii. Tvrz je velmi dobře známa jako místo konání různých oslav. Má to velkou tradici již z dob mého mládí. Restaurace je zde vyhlášená jako vhodná pro oslavy a setkání lidí. Hodně lidí si zde jak se říká, zapařilo i užilo, jak si všichni domyslíte. Zdejší stromy by asi mohly vyprávět.

Za Hlukem na mě čekalo táhlé stoupání do Kunovic. Dále pak k Letu a do Hradiště. U Baťova kanálu jsem najel na cyklostezku, kterou už dobře znáte. Mám radostnou novinu. Po provizorně upraveném podkladu se dá podjet most ve St. Městě a pokračovat na Kostelany bez vjezdu na hlavní cestu.

Ve Spytihněvi jsem potkal skupinku cykloturistů. Ubytovali se kousek za stavidlem v penzionu. Dnes si chtěli zajet do kopců kolem Halenkovic. Zavedl jsem je na křižovatku a navrhl několik tras, které si můžou projet. Všichni obdivovali moje kolo s planetovou převodovkou.

Dnešní počasí bylo hodně proměnlivé. Chvílemi jsem jel s dlouhým rukávem a chvílemi s krátkým. Podle toho jaký foukal vítr. Vítr byl silný a studený. Navíc foukal od Otrokovic a domů jsem jel jako slimák. Dokonce jsem trošku zmokl.

Ujel jsem 96 km. S plnýma taškama. Dnes jsem byl malý náklaďák.

11.09.2009
http://cs.wikipedia.org/wiki/Hluk_%28tvrz%29
http://www.mestohluk.cz/doc/924/
http://www.mestohluk.cz/doc/1031/


Žádné komentáře:

Okomentovat