úterý 1. září 2009

Cyklostezka Otrokovice - Napajedla

Ahoj cykloturisti, myslím si, že se v této chvíli můžeme v Otrokovicích pochlubit novou cyklostezkou. Cyklostezka byla dokončena několik dnů před termínem.

Cyklostezka začíná u lávky přes řeku Moravu v Otrokovicích. Na rozcestníku je vidět kolik se zde schází směrů cest. Jen malý kousek od rozcestníku je úplně nové přístaviště lodí výletní trasy Baťův kanál. Menší parkoviště pro auta a tělesně postižené osoby. Na tomto místě najdeme několik laviček k odpočinku. Stánek s občerstvením a WC. U WC si všimněte, že je hlídáno kamerovým systémem a je možné, že to bude vysíláno na WWW. Za přístavištěm je základna našich úspěšných veslařů.

Od přístaviště nás cyklostezka povede podél staré fabriky na technickou lávku přes řeku Dřevnice. Zde se nachází místo kde musí cyklista sesednout z jízdního kolo a kolo vynést po schodech na lávku. Horší na tom budou cykloturisté, kteří přijedou s těžce naloženým kolem. Moje plně naložené kolo mívá 40 kg a čtyři velké postranní brašny. Myslím si, že bych to kolo nakloněné pod 45 stupni dokázal po boční hraně schodiště vytlačit. To naklonění je nutné, aby jste nedřeli taškami o bočnici. K této manipulaci bude potřeba vynaložit hodně síly. Pro rodiny s vozíčky s dětmi to bude horší. Budou to muset rozpojit a po částech vynosit nahoru. Toto místo není, žádným vážným problémem. Cyklista to může objet po rovině na silniční most a zpět. Zajížďka bude kratší než jeden kilometr. Výhoda tohoto místa je v tom, že se nejedná o past. Již mnohokráte jsem jel po cyklotrase a narazil jsem na takové místo, které jsem nedokázal překonat a musel jsem se vrátit. Ten kdo bude jednou vypracovávat mapu cyklotrasy podél řeky Moravy, musí do poznámek na toto místo upozornit.

Na druhém břehu Dřevnice se najede na nádhernou dálnici pro cyklisty a problémem může být jen protivítr. Tak pojedete až k železničnímu mostu. Zde se musí překonat převýšení pod železniční most. V článku si všimněte, že autor neví, pod jakým mostem stavba z Otrokovic končí. Silniční most je asi jeden kilometr v části vybudované Napajedly. Zde je vybudován trojúhelníkový nájezd a dá se předpokládat, že někdo počítá s tím, že vybuduje cyklostezku podél kolejí k Moravanu. To by hodně pomohlo lidem, kteří dojíždějí z Napajedel do Otrokovic a v této části jsou to Moravan a Barum. Já zde také najíždím na cyklostezku, když jedu z Otrokovic - Trávníky. Bohužel za mokra je hliněná cesta nesjízdná.

Tato cyklostezka je velkým přínosem pro cyklodopravu a hlavně pro cykloturistiku. Když chci jet směrem na Napajedla, tak se mně vyplatí udělat si malou zajížďku a využít této cyklostezky než jet po velmi frekventované silnici směrem na Napajedla. Na vhodné místo bych umístnil mapu Otrokovic s vyobrazením kde je možnost občerstvení, ubytování a opravna jízdních kol. Do budoucna by zde mělo být zakresleno, jak se bezpečně dostane cykloturista do Zlína. V této chvíli taková cesta neexistuje a věřím, že po tomto úspěšném projektu se to bude v Otrokovicích řešit.

Na závěr můžu konstatovat „Dobré dílo se podařilo“.


01.09.2009


3 komentáře:

  1. Chtěl jsem se zeptat nevíš jaká je současná situace Moravské stezky kolem Baťova kanálu (cyklotrasy č.47 v úseku Otrokovice - Uh.Hradiště). Zajímá mě povrch trasy
    Po překonání lávky v Otrokovicích na levém břehu k přítoku Moravy Dřevěnice je asfalt nebo vede trasa volným terénem?

    OdpovědětVymazat
  2. asfalt je až do Napajedel k mostu u Fatry

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímalo by mě kdy bude dokončená cyklostezka od moravního mostu u Fatry po Pahrbek v Napajedlích ten ůsek je pro kaskadéry ne pro normalní jízdu.

    OdpovědětVymazat