sobota 26. září 2009

Cyklostezka Ujezdec - Luhacovice

Ahoj cykloturisti, cestou do Uherského Brodu jsem objevil rozestavěnou cyklostezku z Újezdce u Luhačovic do Políchna. Jedná se o velmi frekventovaný úsek a pro cyklisty hodně nebezpečný.

V lese za Políchnem začíná cyklostezka. Já jsem na ni najel až v zatáčce v místě zvaném Goliáška. Zde se schází současná hlavní cesta do Luhačovic se starou asfaltovou cestou. Po staré cestě se jezdilo hodně dávno. Přesto jsem po ní často v mládí jezdil na kole. Z této cesty je hezký výhled do okolí a je vidět směrem k Lopeníku. Myslím si, že cyklostezka bude mít ze staré cesty dobrý základ a neměla by být drahá. Podklad má v podstatě hotový a stačí jen položit na povrch asfalt. To vše se doplní obrubníky. Je to dělané hezky, ale já bych do cyklostezky mezi obcemi tolik neinvestoval. Ofrézoval bych horní vydrolenou vrstvu a položil asfalt tak jako by se dělala oprava cesty. Žádné obrubníky bych nepokládal. Myslím si, že se to zbytečně prodražuje. Možná si o nás následující generace řeknou, jak kvalitně jsme stavěli cyklostezky.

Na přiložené fotce je pohled do údolí a tam vidíte již hotovou cyklostezku z Újezdce do Šumic. Psal jsem o ní již hodně dávno.

Na mapce jsem červenou vyznačil stavbu cyklostezky a modrou barvou již hotovou cyklostezku do Šumic.

25.09.2009


Žádné komentáře:

Okomentovat