úterý 8. srpna 2017

Dovolená 2017



Ahoj cykloturisti, jsme za půlkou roku a máme dovolenou. Vyšlo nám po celou dobu krásné teplé počasí. Níže je několik mých výletů s malými poznámkami.

Na Komárově postavili nádrž na zachytávání vody. Po zdokumentování jsem se vydal ve vyjetých kolejích do polí. Cesta však skončila a šel jsem vedle kola pěšky.


V pondělí jsem byl na chvíli v práci a pak jsem se vydal na okružní jízdu kolem Zlína. Cílem bylo projet Prakšickou pahorkatinu a navštívit historické místo mohylových hrobů.


V úterý jsem pozdě odpoledne vyjel k rekreačnímu středisku Kamínka a pak jsem sjel do Roštína ke kapličce se studánkou. Většinu cesty jsem odjel v lese. Bylo tam moc dobře.


Ve středu jsem byl zase na skok v práci a pak jsem jel přes Zlín do Fryštáku. Tam jsem viděl kamión, jak jej zavedla navigace k rybníku a on se nemohl otočit. Vzpříčila se mu vlečka. Zde se mně líbí fotka motýlem. Smutné je, že v místech výstavby dálnice nebudeme smět jezdit na kole. Ještě smutnější je, že jsou v našem okolí nemocná prasata a myslivci je musí postupně pozabíjet.


Ve čtvrtek jsem si udělal cestu do Uherského Brodu. Bylo hodně teplo a můj tachometr na řídítkách naměřil 55 C. Já mám černá řídítka a omotávka mě pálila do rukou. Cele kolo bylo teplé. Voda v láhvích byla teplá jako čaj. Jen chuť to mělo strašnou. Přesto jsem to pil, abych se nedehydroval. Na zpáteční cestě se rychle zatáhla obloha a chytl jsem několik dešťových kapek.


V pátek jsem jel do Topolné na chleba a pak lesem do Malenovic.


V sobotu jsem měl nejvíce zážitků. Jel jsem se podívat na neckyádu na Salaši. Rozhodl jsem se jet přes Bunč, abych se vyhnul rušné cyklostezce do Hradiště. Cestou jsem viděl sedět lidi u cesty. Tak jsem se zeptal na, co čekají. Dozvěděl jsem se, že pojedou veteráni. Tak jsem jich několik vyfotil. Cestou do Salaše jsem se zastavil u lesní studánky.  Pak už jsem byl ihned u vodní nádrže. Tam probíhaly plavby neobvyklých plavidel. Mě jako cyklistu nejvíce zajímal plovoucí cyklista. Přesto je potřeba pochválit všechny soutěžící. Se svými plavidly si dali hodně práce. Pro diváky byla nejzajímavější část přejezdu přes nádrž na kole a na trakači. Málokomu se podařilo dojet až na druhou stranu. Bylo to moc veselé zpestření. Po zábavě jsem zajel do kostela na Velehradě. Cestou domů jsem uviděl u vody bílé stany a mohl jsem shlédnout závody v lukostřelbě. Účastníci měli pěkné dobové oblečení. Na úplném závěru jsem udělal fotky, jak se vyvíjí oprava jezu ve Spytihněvi.





V neděli přišel podzim.




Žádné komentáře:

Okomentovat