pondělí 31. července 2017

Hranice devíti katastrů



Ahoj cykloturisti, tento týden mám dovolenou a ráno jsem zajel na chvíli do práce. Když už jsem vyjel na cestu, tak jsem si chtěl udělat rozumný výlet do Topolné na chleba. Tak jsem zvolil výzkumnou cestu po hřebeni nad Prakšicemi. Před mnoha roky jsem tama jel na horském kole a bylo to místy neprůchodné. Značení bylo špatné a musel jsem hledat cestu. Teď je to na mapě zakresleno jako cyklotrasa.

Z Práce jsem vyjel do Malenovic a kolem hradu k TV vysílači Maják. U hřbitova jsem potkal bývalého spolupracovníka – důchodce. V tomto věku se stále častěji chodí na pohřby. Dále jsem jel na Pindulu a pak výjezd do Březůvek. Pak zase zhoupnutí a jsem v Doubravách. Zde je táhlý kopec na Velký Ořechov. Na tomto kopci je cyklista odměněn krásným výhledem do okolní krajiny. Když cestuji po okolí, tak Ořechov je často vidět. Nyní následuje sjezd a jsem nad Pašovicemi. Zde začíná moje první zastávka u rozcestníku. Po krásné louce sjíždím do sedla k informační tabuli.

Od tabule jedu po pěkně protažené lesní cestě k svému cíli. Opravdu je vidět, že někdo vysekal husté keře. Cesta je upravená a na to musel být použit buldozer. Na tuto lesní cestu je vhodné vzít horské kolo s odpruženou vidlicí a širokými plášti. Já jsem to projel na turistickém kole s odpruženou vidlicí. Pokud zde pojedete za účelem kochání z přírody a čtením informačních tabulí, tak to projedete aj na Favoritce s dobrými plášti. Ten kdo nechce studovat a chce se povozit, potřebuje horské kolo. Já jsem dokonce potkal dva kluky na mopedech. Jen bylo slyšet, jak jim tluče řetěz o kryt.

Dnes bylo hodně teplo a na zpáteční cestě jsem na cyklostezce nepotkával cyklisty. Měl jsem sebou dvě láhve vody. Voda se ohřála a byla přímo hnusná na pití. Pít jsem to musel, abych se nedehydroval. Teď večer to doženu pitím kvasnicového piva z Malenovic.

Byl to krásný výlet. Doporučuji to i těm, kteří by si někde zaparkovali auto a jeli tam a zpět.

Ujel jsem 65 km za teplého počasí.

31.07.2017

Karel




Žádné komentáře:

Okomentovat