neděle 18. června 2017

Spytihněv folklór



Ahoj cykloturisti, od rána je zaškńůřený den. Odpoledne dokonce chvíli pršelo. To jsem si myslel, že už pojedu na výlet. Nakonec jsem vyjel pozdě odpoledne. Venku byla ještě mokrá zem a foukal studený vítr. Vydal jsem se do kopců nad Komárov a pak dole do Spytihněvi. Měl jsem v plánu projet lesem nad Novů dědinu. Jenže ve Spytihnněvi jsem uslyšel hrát lidovů muziku a byl konec s cyklistiků. Začal jsem fotit tanečníky a tanečnice v našich krojích. Národní zábava byla dvakrát přerušena kulturní vložkou z Japonska a skupinkou žab. Své vystoupení měli komentované veselými průpovídkami, které se našemu národu líbí. Bylo to velmi trefné a asi to vyjadřovalo známé skutečnosti. Hlavně žabky to měly velmi dobře zacílené na naše okolí. Ve chvíli, kdy vystupovaly žabky, tak připlula loď plná dětí. Děti byly z vystoupení žabek velmi nadšené. Dávaly to najevo hlasitým potleskem. Vystoupení bylo provázeno silným ledovým větrem a muzikantům několikrát spadl stojánek s notama. Já už jsem byl ke konci hodně prochladnutý a těšil jsem se domů, jak si uvařím Rum s čajem. Nejprve jsem však musel najít místo mezi stromy, aby mě nikdo neviděl. Tak jsem byl promrzlý. Cestou domů jsem jel proti větru a dal jsem si šátek na krk abych se nenachladil. Na červen je to velmi chladné počasí. Dokonce spadlo pár dešťových kapek.

Ještě před večeří jsem zašel do Alberta a koupil si na večeři šunku. Při jídle jsem zjistil, že je žlutá. Kdo ví, jak dlouho ji měli nakrájenou a já jsem přišel nakupovat večer. Možná už byla nakrájená od pátku. Myslím si, že by bylo nejlepší, kdyby v Albertu nakrájeli uzeniny zákazníkovi na počkání a neuskladňovali to dlouho nakrájené.

Ujel jsem 28 km za studeného počasí a větru.

17.06.2017

Karel




Žádné komentáře:

Okomentovat