sobota 10. června 2017

Květen 2017



Ahoj cykloturisti, trošku jsem zlenivěl a nechce se mně po každém výletě psát cestopis. Tak teď předkládám souhrn za květen.

08.05.2017 výlet za památníky osvobození v okolí. Na tento výlet jsem vyjel bez cíle cesty. Bylo divné počasí. Až během jízdy jsem se rozhodl navštívit kopec s TV vysílačem Stará ves a pak projet Rymice a pokračovat na Holešov. Po cestě jsou dva pomníky. Už hodně dávno jsem o jejich historii psal. V Holešově jsem se zastavil u čokoládovny a je zajímavé si prohlédnout fotky z jejich výkladu.


14.05.2017 jsem vyrazil za pěkného počasí přes Bunč a Vlčák do Chvalnova vyfotit vstavače. Cesta lesem od Vlčáku je hodně rozbitá a kamenitá. Když jsem dojel na místo, tak se schovalo slunce za těžké mraky. Tak se špatně fotografovalo. Sotva jsem vyrazil domů a ujel několik kilometrů tak slunce vyšlo. Měl jsem v plánu jet po silnici domů pro případ, že by se rozpršelo. Jenže počasí je hezké a já jedu opět do lesa a mířím k Roštínské kapli. Z tama zase na Bunč a dlouhý sjezd domů. Jak vidíte, tak jsem na tachometru svezl nějakého brouka. Vydržel aspoň deset kilometrů. Ten už se domů nikdy nevrátil.



20.05.2017 při jedné z dřívějších vyjížděk jsem si všiml, že se bude v Tlumačově konat závod mopedů. Tak jsem tam odpoledne vyrazil. Bylo větrné a chladné počasí. Bunda byla dobrá volba do tohoto počasí. Během jízdy jsem byl rád, že mám čepku a vojenské pletené rukavice. Na místě závodu hodně foukalo a prach od závodníků letěl do krajiny, jako bychom byli na pouštním písku.
Zajímavé to bylo hodně v depu. Zde všichni něco montovali a vyměňovali si zkušenosti.



20.05.2017 po závodě mopedů jsem se vydal přes Bařice a Těšnovice do Kroměříže. Můj spolupracovník mě pozval na závody plachetnic. Jeho chlapec se účastnil závodů také. V pondělí jsem mu ukázal fotky a měl radost z toho, co jsem nafotil. Foukal velmi silný vítr a plachetnice pluly velmi rychle.


27.05.2017 na tomto výletě jsem měl v úmyslu prozkoumat bezpečnou trasu terénem do Zdounek. Cesta od Kroměříže je velmi nebezpečná. Navíc se snažím vyhýbat přeplněným cyklostezkám. S hledáním trasy jsem byl úspěšný.
U kapličky v Netčicích byli dva páni a dělali něco u rybníčka. Dozvěděl jsem se od nich, že minulý rok někdo poškodil vodníka. Byli to kluci, kteří se tam hráli na vojáky a měli pušky na vystřelování kuliček. Já jsem je tam minulý rok viděl, jak pili vodu. Po přestávce u kapličky jsem vyrazil do lesa v kterém jsem nikdy nebyl a neměl jsem mapu. Jel jsem tak, že vždy na křižovatce jsem si zvolil pěknější lesní cestu. Nikdo neví, kde jsem jezdil, ale nakonec jsem z lesa vyjel. Bylo to krásné dobrodružství nevědět, kde jsem. K orientaci mně jen sloužilo slunce na obloze.





Žádné komentáře:

Okomentovat