sobota 17. června 2017

Přílepské békal 2017



Ahoj cykloturisti, konečně se nám oteplilo a máme hezkou vyhlídku na pěkný festival. Na tento festival jezdím každý rok a už jsem zažil i škaredé počasí. Před cestou jsem se trošku namastil opalovacím krémem. Přece jen budu celý den na slunci.

Vyjel jsem brzo, ale ihned v Lechoticích jsem se zastavil. Právě zde probíhala slavnost Hanácké právo. Udělal jsem několik fotek a spěchal jsem do Přílep abych stihl začátek festivalu. Když jsem dojel do zámecké zahrady, tak tam panoval klid. Slečny u brány ani nevydávaly vstupenky. Řekly, ať přijdu později. Na místě vystoupení bylo úplné prázdno. Dostal jsem strach, že jsem jediný divák. Po chvilce jsem se dozvěděl, že jedna kapela nepřijela a všechno se posouvá. To mě mrzelo. Mohl jsem fotografovat v Lechoticích.

Až později se začal areál zaplňovat diváky a začalo prví vystoupení. Diváci se snažili schovat pod stany před sluncem. Tak, že před vystupující kapelou na ploše byli jen fotografové. Byla to až srandovní situace. Tak jsem je některé vyfotil. Myslím si, že jsme se fotili navzájem. Nakonec vše dobře dopadlo a v průběhu dne přišlo více lidí. Někteří chodí obvykle až na večerní country zábavu. Já jsem neměl stálého místa a různě jsem se přesouval. Přesto jsem si na chvíli lehl na lavičku u připraveného táboráku a během chvilky usnul. Spal jsem velmi tvrdě a nevím kolik mně toho uteklo. Tak se zde projevila moje únava z pracovního týdne. Jeden den jsem přes noc instaloval notebook a spal jsem tři hodiny. V práci jsem býval celý den.

Na festivalu jsem potkal několik známých a povykládali jsme si, jak žijeme. Co je nového a jak se mají naši kamarádi. Velkým osvěžením poklidné atmosféry byl příjezd pana hejtmana Čunka. On jak později řekl přijel aby si odpočinul a poslechl country hudbu. Vůbec netoužil po žádné propagaci. To vše co se kolem něj událo, zavinil uvaděč, který oznámil kdo je mezi námi. Pak už to začalo, jak to známe z televize. Lidé se na něj chodili dívat a fotografovat. Já jsem také udělal několik fotek. Možná už jej nikdy v životě osobně nepotkám. Myslím si, že je to zatím náš nejlepší hejtman ve Zlíně. On si vypůjčil koně a zajezdil si v zámecké zahradě. Ochutnal občerstvení a byl moc spokojený. Byly zde pro návštěvníky připravené hotové zabijačkové hody. Nakonec vystoupil na jeviště a pronesl několik přátelských slov. Byl to velmi krátký a výstižný proslov. Na závěr skočil dolů z vysokého jeviště. Předpokládal jsem, že starosta Přilep, bude následovat za ním, ale ten se zalekl a slezl po schodišti. To svědčí o tom, že náš hejtman je ve velmi dobré kondici a je připravený řešit obtížné úkoly.

Vše se uklidnilo a pokračoval hudební program. Na závěr nás velmi potěšilo vystoupení paní Pavlíny Jíšové a Adély Jonášové. Adéla na mne působila jako velmi hezké roztomilé děvčátko a nemohl jsem uvěřit, že ten muzikant po jejím boku je její manžel. Jejich zpěv si získal všechny diváky. Dokonce zůstaly až do rána u táborového ohně.

Já jsem vyjel domů za světla a jel jsem po stejné trase, jak jsem přijel. Má to výhodu v tom, že když je tma, tak já si pamatuji jaké byly překážky na cestě a dám si pozor. Na kopci nad Lechoticemi se roznášela do okolí hudba. To Hanáci zpívali a bujaře slavili. Projel jsem vesnicí a na křižovatce byl policista. To už jsem měl na sobě svítící vestu a zapnutá všechna světla. Tak jsem byl vzorný účastník silničního provozu. Před Otrokovicemi jsem jel ve tmě a opatrně projel polní pěšinku k rybníčkům.
No a na závěr hodnocení. Práce pořadatelů je stále lepší a je vidět hodně osobní snahy. Je to správná skupinka lidí snažících se o pěknou věc. S hudební částí mám letos smíšené pocity. Pokazilo se to tím opožděným začátkem a v průběhu se projevila moje osobní únava a nejsem tak schopen objektivně zhodnotit jaké to bylo. Sluníčko nám krásně hřálo a mohli jsme se opalovat.

Ujel jsem 36 km, po polních a vedlejších cestách

03.06.2017

Karel


Lechotice :




Žádné komentáře:

Okomentovat