sobota 14. června 2014

Rozhledna Brodek u Přerova



Ahoj cykloturisti, při jedné z předchozích jízd na kole jsem minul rozhlednu v Brodku u Přerova. Tak to musím napravit a aby to bylo ještě lepší, tak si zajedu zrovna na Svatý Kopeček.

Vyjíždím o půl jedné a venku je hodně teplo. Abych byl rychlejší, tak první část cesty jedu po hlavní silnici do Hulína. Dříve jsem jezdil po cyklostezce do Kroměříže, ale teď se přecpaným cyklostezkám vyhýbám. Na jezeře před Grygovem jsou zrovna závody rybářů. Je neuvěřitelné kolik mají s sebou věcí. Na křižovatce pod Svatým Kopečkem jsem potkal cyklistku. Jedeme spolu nahoru a ona dobře šlape. Náhle ji zazvoní mobilní telefon. Měla jej v brašničce pod sedlem, kde obvykle vozí cyklisté náhradní duši. Myslel jsem si, že se při telefonování zadýchá a ono nic. Jede pořád dobře. Nakonec sedíme u kostela kousek od sebe. Já jsem svačil roztopený perníček. Vylizoval jsem z obalu čokoládu a musel jsem vypadat srandovně. Po svačině jsem vyrazil domů.

V Brodku u Přerova jsem vyjel nad město a ihned jsem našel rozhlednu. Je na zahradě a musí se jít po trávě. Nemají tam příjezdovou cestu. Z rozhledny je vidět hrad Helfštýn a vysílač Stará Ves. Od rozhledny jsem zkusil využít zkratku, kterou jsem si doma na mapě vymyslel. Jel jsem po JZD cestách a vyplatilo se to. 

U jezera v Grygově a v Záříčí jsem si udělal zastávku a umíval jsem si čumáček vodou. Byl jsem celý zasolený. Když jsem zastavil, tak jsem viděl, jak mně z kůže vytéká pot. Měl jsem s sebou celkem 1.5 l vody a to bylo málo. Přesto jsem to vydržel až domů. Za jednou vesnicí byl stánek s občerstvením pro cyklisty. Takové příjemné posezení u malého rybníčka. Já jsem zastavil a chtěl si zajít něco koupit na pití. Pak, ale přišla myšlenka, že tu poslední hodinu to musím domů dojet i bez pití a zvládl jsem to. Vrátil jsem se před 20 hodinou.

Ujel jsem 133 km, za velmi teplého počasí.

08.06.2014

Karel

Fotky z rozhledny :


Fotky z poutního místa :


 

Žádné komentáře:

Okomentovat