neděle 8. května 2011

Zajímavá místa

Ahoj cykloturisti, na dnešek jsem měl v plánu delší trasu, ale když jsem ráno uviděl zatažené počasí a silný vítr, tak jsem si to rozmyslel. Nakonec jsem vyjel odpoledne a vrhnul jsem se přímo do kopců. Vyjel jsem před Kostelany a spustil jsem se do Kudlovické doliny. Naposledy jsem vám od tud posílal obrázky v zimě. To jsem zde jel po ledě. Dnes to bylo na krátké oblečení, pokud jste byli v závětří.

V Sušicích skončilo klesání a musel jsem znovu zabrat do pedálů. Hlavně v serpentinách v Traplicích. Na vrcholu stoupání mě čekala odměna. Mohl jsem si udělat fotky větrného mlýna v Jalubí. Nejprve jsem zajel k vinohradu. Minulý rok jsem vám z tohoto místa posílal fotku ledového vína a mlýna. Dnes zde žádné víno není. U mlýna si děti pouštěly draka jako na podzim. To svědčí o tom, jaký byl dnes silný vítr. Měl jsem štěstí a mohl jsem navštívit mlýn. Ve vnitř je to zatím prázdné, ale postupně se mlýn vybavuje. Dnes zde bylo zatím vidět několik obrázků se čtením.

V Jalubí jsem se zastavil u Mýtného kamene. Na obrázku si přečtete podrobnější popis. Ještě jsem zde vyfotil dvě makety větrného mlýna. Takovou lidovou tvořivost. Autoři byli určitě šikovní modeláři.

Ve Starém Městě probíhaly závody motocyklů a já jsem pochopil, proč byl na cestě tak velký provoz. Řidiči museli objíždět uzavírku silnice.

V Modré jsem se zašel podívat k historickému kostelu a nad vesnicí jsem se rozhlédnul z rozhledny. Je zde hezký výhled a bylo by dobré mít kvalitnější fotoaparát.

Tak a teď mám před sebou 10 km stoupání na Bunč. Nejdříve se, ale zastavím u Králova stolu. Už je zde šero. Slunce se schovalo za mraky a já v klidu fotím. Kdyby svítilo slunce, tak by to bylo přímo proti němu.

Už se blíží vrchol dnešního výletu. Před sebou mám nebezpečný úsek s klesáním a serpentinou. Okamžitě se zase prudce stoupá. Zajímalo by mne jak to zde zvládají řidiči aut, kteří to zde neznají.

Z Bunče jsem v klidu dojel domů. Jen jsem si musel obléknout bundu, abych neprochladl.

Ujel jsem 68 km, za hezkého, ale větrného počasí.

08.05.2011

Karel

Žádné komentáře:

Okomentovat