neděle 15. května 2011

Juva košt kol 2011

Ahoj cykloturisti, před nedávnem jsem byl v Uh.Hradišti na zahájení cyklistické sezóny a tam jsem se dozvěděl o akci kde si každý může vyzkoušet kolo. Jmenuje se to Juva košt kol.

www.juvacykloteam.cz

Ráno jsem vstal a první jsem se šel podívat na předpověď počasí. Déšť měl přijít až odpoledne a tak jsem vyrazil na výlet. Napřed jsem jel podél Baťova kanálu do Starého Města a pak po cyklostezce do Kostelan. Zde jsem viděl místní akci ve stylu lidových tradic. Prováděli kosení trávy. Panovala zde velmi přátelská atmosféra a tetičky mně nabízely vdolečky, osádlovaný chleba a víno. Zkusil jsem vdolečky a byly dobré. Víno jsem si raději na cestu nedal.

Dále jsem pokračoval přes Nedakonice do Boršic. Zde jsem cestou dohnal asi manžele na kole. Měli naložené brašny a spacáky. Ptal jsem se jich kam jedou a oni nevěděli. Prostě někam jeli. Tak jsem jim řekl o akci na Smraďavce. V Boršicích jsem byl moc rychlý a přejel jsem odbočku na Smraďavku. Zato jsem se vydal do kopců a až na vrcholu v Medlovicích jsem si opravdu uvědomil, že jedu špatně. Naštěstí jsem zde našel lesní cyklotrasu a z mého omylu se stalo romantické putování. Na poslední mapce vidíte kudy jsem jel. Vystoupal jsem hodně vysoko a za odměnu jsem sjížděl po nádherných loukách dolů. Byly zde úchvatné výhledy k hradu Buchlov, ale můj fotoaparát to nezvládl dobře nafotit. Možná je to i rukama. Během cesty jsem se zastavil u význačné lípy. Pak už následoval sešup k rybníku na Smraďavce.

U zámku se konalo testování jízdních kol. Pochopil jsem, že si zájemci předem objednali kolo a dnes se na něm mohli povozit. Byl zde mechanik a ten jim kolo přizpůsobil k tělesným rozměrům a namontoval potřebné pedály podle typu nášlapek.

U bývalého zámečku je pěkné jezírko a na něm jsou příbytky pro vodní ptactvo. Je to zde hezké místo k posezení. Využil jsem toho a dal jsem si svačinu. Seděl jsem kousek od kapličky. Její historii si přečtete na obrázku.

Po svačině jsem vyrazil znovu na kopec a dostal jsem se do Buchlovic, zde jsem měl štěstí na děti v krojích. Šli do zámecké zahrady. Před časem jsem zde fotil svatbu. Znovu kopec a po sjetí serpentin jsem v Tupesích. Asi všichni znáte místní keramiku. Na návsi jsem vyfotil cyklistu, jak si za kolo připojoval dlouhý náklad. Je to občas zajímavé vidět co všechno lidé dokážou na kole odstěhovat. Za vesnicí jsem zažil překvapení. Oni zde mají novou cyklostezku na Velehrad. Měl jsem z toho závistivý pocit. Jak je možné, že kdejaká vesnice má cyklostezku a Otrokovice se Zlínem se stále nemohou spojit? Už jsem o tom psal vícekrát. Prostě máme smůlu v Otrokovicích na lidi, kteří by chtěli postavit cyklostezku. Jen o tom píší ve volebních programech. Na této cyklostezce se musí překonat velké převýšení a je zde i serpentina. To se u nás často nevidí. Znám to spíše z Alp. V této chvíli je Velehrad ze všech stran dostupný po cyklostezkách.

Na Velehradě se konala akce Přechod a cyklopřejezd Chřibů. U hotelu Mlýn byl cíl a hrála zde countryhudba. Moc se mně zde líbilo a nejraději bych zůstal poslouchat. Jenže obavy ze špatného počasí mě hnaly dál. Tento hotel patří do kategorie Cyklisti vítáni.

Z Velhradu jsem se vydal po cyklostezce do Salaše a k památníku osvobození. Z této trasy jsem vám obrázky posílal mnohokráte. Stoupá se hodně dlouho do kopce až na vrchol u chaty na Bunči. Jede se zde po krásném asfaltu s mnoha serpentinami. Už to se mnou není jako za mlada a moje rychlost klesla na 12 km/hod. Cestou jsem předjel hodně cyklistů. U chaty jsem se ani nezastavoval a jel jsem dál. Až při sjezdu jsem si oblékl bundu. Bylo chladno a z dálky se hnala těžká mračna. Stále jsem počítal, jestli stihnu přijet suchý domů. Nakonec to vypadalo dobře a protáhl jsem si trasu do Napajedel. Zde byly závody ve skákání na kole. Zaujalo mě, že většina účastníků neměla přilbu a chrániče. Je to asi dáno tím, že to vyjadřuje svobodu mládí. Žádná zodpovědnost, jen si užít adrenalinu. V Napajedlích jsem už měl správně jet domů, ale já jsem měl pořád pocit, že chci ještě někam jet a tak jsem se rozhodl prodloužit si výlet o úsek do Komárova. Jezdí se zde serpentiny při Barumrallye. Domů jsem dojel těsně před deštěm. Vyhlédl jsem oknem ven a začalo lehce pršet. Nic hrozného. Stejně to po chvilce přestalo. Na Internetu to vypadalo hůře.

Ujel jsem 108 km, za zamračeného počasí.

14.05.2011

Karel

Juva košt kol 2011 :



Juva košt kol trasa :



Sečení trávy v Kostelanech nad Moravou :

Žádné komentáře:

Okomentovat