čtvrtek 7. října 2010

Vinařské slavnosti Uh.Hradiště

Ahoj cykloturisti, utekl rok a v Uherském Hradišti je zase ukončení cyklistické sezóny putování po vinařských cyklotrasách. Já jsem se jako obvykle vydal až na závěrečnou část na náměstí. Do Hradiště jsem jel po cyklostezce podél Baťova kanálu a hned u první hospody jsem viděl, že na trase musí být hodně cyklistů. Všechna místa byla obsazena a cyklisté doplňovali tekutiny a někteří utišovali hlad. U této hospody je udírna a můžete dostat něco vonícího přímo na talířek.

V Hradišti jsem první zajel do části Rybárna a udělal jsem fotku pamětní desky Jana Antonína Bati. Pamětní deska byla odhalena tento týden a dokonce dostala i požehnání od faráře. My často mluvíme o Baťovi a myslíme na Tomaše, ale rozvoj firmy až na vrchol úspěchu dovedl Jan. Vše pak zase potopil Tomík, kterého jsme zde po revoluci vítali. Ten však nepřišel budovat, ale brát.

Na náměstí již byly oslavy v plném proudu. Na jevišti vystupoval folklorní soubor a ve stánku se zase občerstvovali cyklisté. Každý kdo dojel do cíle se musel zapsat a mohl vyhrát v losování nějakou cenu. Byly zde různé skupinky cyklistů. Od úplných amatérů cykloturistů až po dobře vybavené cyklisty. Dokonce i na dobrých silničních kolech. Na fotce vidíte, že byli veselí a na výbavě vůbec nezáleželo. Víno má kouzelnou moc a dokáže lidi dostat do dobré nálady.

Já jsem se zaměřil na fotografování vystupujících na jevišti. Mám hodně fotek a jsem schopen tyto fotky i případnému zájemci dodat. Myslím si, že nás nejvíce zaujalo vystoupení děvčat pradlenek. Představte si, že bylo chladno. Já jsem se trošku zapotil a na náměstí mě i otřásla zima a tato děvčata vystupovala polonahá a bosá. Muselo jim být moc zima a určitě se těšila na teplý svařák. Na závěr vystupovaly nejmenší tanečníci a to byla vděčná podívaná na malé děti jak prožívají svůj tanec. To bylo opravdové vystoupení a radost z pohybu. Všimněte si těch rozesmátých tváří s chybějícími mléčnými zuby.

Udělal jsem hodně fotek a znáte ten zvuk, když vám zahraje fotoaparát a baterie je prázdná? Tak to se mně podařilo. Mám dvě hodně roků staré baterie a na každou jsem udělal 150 fotek. Teoreticky ty baterie už měly být vyhozené. Tímto byla moje účast ukončená a já jsem se vydal po cyklostezce domů. Cestou jsem si dal i pletené rukavice. Před Napajedlama jsem dohnal bruslařku s batohem na zádech. Vezla si z venku boty na přezutí. Říkala, že jede do Zlína. Odhaduji, že měla v plánu 30 km na bruslích. Jela velmi rychle, ale před Pahrbkem musela zastavit a brusle vyzout. Ochránci nám zde nedovolili dostavět cyklostezku a jezdíme 200 m po blátě.

Ujel jsem 38 km za chladného a zamračeného počasí.

02.10.2010

Karel

Žádné komentáře:

Okomentovat