pátek 6. srpna 2010

Skleník kamaráda

Ahoj cykloturisti, konečně se polepšilo počasí a já můžu vyjet na delší výlet. Chci jet po cyklostezce podél Baťova kanálu až do Nedakonic. Tam se odbočí na cyklotrasu a jede se na Smraďavku. Jsou to pěkné lázně s jezerem.

Vyjíždím a je příjemné teplo. Jen vzduch je studený. Jsem rád, že mám dvě trička. Už z Otrokovic jedu po cyklostezce. Hned na začátku nějaký cyklista nalomí moje sebevědomí. Cestou do Napajedel mně ujede. Já jsem jel rychlostí 33 a on musel jet přes 40 km/hod. Na cyklostezce je hodně lidí. Já jsem si myslel, že v pracovní den bude klid. Jenže jsou prázdniny a udělalo se hezky.

Na návštěvu jsem dojel v pohodě a šli jsme se podívat do skleníku. Prohlédli jsme co tam má a pak jsme klebetili. Náš rozhovor se natáhl a cestu k zámečku jsem zrušil. K Moravě jsem to měl z kopce a jel jsem bez šlapání. Vede zde cyklotrasa, která je hodně vytížená cykloturisty. Jezdí zde naoblékaní silničáři, ale i rodinky s dětmi.

Domů jsem jel hodně rychle. Za Starým Městem mě předjel cyklista na trekingu a toho jsem nenechal ujet. Jel jsem stále za ním. On za každým podjezdem nastupoval, ale neměl šanci ujet. On jel hrozně těžké převody a neměl dynamiku. Já jsem stále točil nohama přes 100 otáček za minutu. Jeli jsme stále něco kolem 30 km/hod. Když nastoupil, tak jsem roztočil nožičky jako šicí stroj. Zvládali jsme to dobře a nedošlo k žádné vyjímečné situaci při potkávání s cyklisty. Nejhorší jsou skupinky cyklistů, které si stoupnou na obě strany cyklostezky a vytvoří koridor, kterým musíte projet. V tom okamžiku nevíte, který z nich vystoupí z řady. Ve Spytihněvi jsme se rozloučili. On už toho měl asi dost a ptal se mě, jak jsem se vyvezl. Já jsem ho pochválil, že dobře tahal. Vypadalo to, že se seznámíme a půjdeme na pivo, ale já jsem chtěl jet domů. Přesto jsem čas neušetřil. Jen o kousek dál jsem potkal kamaráda z Otrokovic. Vzal manželku na cyklistický výlet. Jeli do Spytihněvi na klobásku a určitě nějaké pivko. Ta hospoda u přístavu a cyklostezky musí mít dobrou tržbu.

Ujeto 63 km, za slunečného počasí.

04.08.2010

Karel

Žádné komentáře:

Okomentovat