pátek 1. května 2009

1. máj

Soudruzi a soudružky, to jsou první slova, která jsem dnes slyšel. Připomíná vám to něco, ne nepletete se je 1. Máj lásky čas, ale i svátek práce. Já jsem se dnes účastnil po více jak dvaceti letech prvomájového průvodu. V malé vesnici Přílepy u Holešova se dnes konal zábavný první máj.

Na cestu jsem vyrazil ve sportovním oblečení, ale ve vesnici jsem si oblékl svůj sváteční svazácký kroj. Až na místě jsem své kolo vyzdobil jako alegorický vůz. Celou cestu jsem sbíral šeříky a igelitové pásky. Mávátko jsem si s kamarádem vyrobil už předem. Ve vesnici vládla slavnostní nálada, z rozhlasu hráli budovatelské písně. Všichni se řadili do průvodu a dělaly se poslední úpravy na alegorických vozech. Bylo vidět, že si všichni užívají nádherného počasí a slavnostní atmosféry. Já jsem byl za svazáka a pionýrky na mě pokřikovaly. Já jsem zase obdivoval hezké vojačky a členky SNB. K zahození nebyly ani pracovnice RAJ. Hezké servírky z restaurace. Přesně v 14:30 se průvod vydal přes vesnici. O naši bezpečnost dbaly dva policejní automobily. Měli puštěné majáky a nikoho nenechali mezi nás vjet. To bylo od organizátorů akce moudré. Dnešní řidiči jsou velmi bezohlední a mohlo by dojít k neštěstí. Prošli jsme celou vesnicí a zastavili jsme se na návsi. Zde vystoupili jednotliví zástupci složek. KSČ, armády a tělovýchovy. Měli problém s mikrofonem, ale slíbili, že příští rok nebudou používat západní techniku, ale připraví si kvalitní výbavu z SSSR. Celou akci natáčela televize Nova a Prima. O ozvučení se staralo rádio ze Zlína.

Všichni jsme si zábavy užívali, ale slyšel jsem mezi lidmi i názor, že možná není daleko doba, kdy znovu vyjdeme opravdu do prvomájového průvodu. Když vezmeme v úvahu současnou ekonomickou krizi a počty nezaměstnaných lidí, tak je všechno možné. Po ukončení průvodu se konala diskotéka a zábava. Nápoje byly podávány za ceny z roku 1989. Tentokráte jsem se do oslavování zapojil naplno a na zpáteční cestě jsem musel zapnout autopilota, abych trefil domů. Cestu domů si nepamatuji, ale vím, že jsem měl na tachometru stále přes třicet. Jsou různé druhy dopingu a nevím, jestli zrovna tento není zakázaný.

01.05.2009

Žádné komentáře:

Okomentovat