neděle 15. dubna 2018

Okolí Chropyně a Tovačova


Ahoj cykloturisti, dnes jsem se rozhodl navštívit okolí dvou zámků v Chropyni a Tovačově. Chtěl jsem udělat fotky s květinami na pozadí se zámkem. Moc mně to nevyšlo.

Vyjel jsem s větrem do zad a jel jsem chvílemi rychlostí 40 km/hod. Velký vliv na to mělo to, že jsem jel po hlavní silnici a nemusel jsem objíždět lidi na cyklostezce. Jízda po silnici je rychlejší a plynulejší. Méně se nadřu. První jsem se zastavil u zámku v Chropyni. Všude byl klid. Jako by nebyla neděle a lidé by si nevyšli na procházku do pěkného prostředí. Druhé místo byl zámek Tovačov. Zde jsem jel stromovou alejí. Už jsem ji mnohokráte fotil, ale tolik polámaných stromů jsem viděl až letos. Některé stromy byly mohutné. Na fotce vidíte, že měly v průměru víc jak je délka mého kola. Představa, že jsem zde jel mnohokráte. Dokonce i v zimě a žádný strom nespadl, je úžasná. Asi mám štěstí. Na hrázi rybníka bylo hodně mrtvých ryb. Nevím, čím to je. Možná je to normální přírodní jev. Očekával bych, že je někdo vyloví a uklidí. Pro přírodu je však lepší, když klesnou ke dnu a rozloží se na přírodní látky. Nějací živočichové budou z nich žít.

Na cestě domů mě čekal silný protivítr a dal mně to patřičně najevo. Moje rychlost klesla nad 20 km/hod. V lesích kolem Záříčí se modernizují plynové stanice. Mě však zaujal památník HAM. Hledal jsem to na Internetu a nic. Asi je to něco co lidé udělali na základě nějaké pověry.

Od Kroměříže jsem jel po cyklostezce a bojoval s větrem. Za Kvasicemi moje rychlost klesla na 15 km/hod. Vítr byl tak silný, že hnal vodu na řece Moravě proti proudu. Před Otrokovicemi jsem dohnal cykloturistu s brašnami. Proti větru to měl těžké. Rozhodl jsem se jej předjet, ale trvalo to dlouho. V silném protivětru jsem nebyl schopný vyvinout potřebné zrychlení na předjetí. Předpokládal jsem, že se schová za mně a sveze se do Otrokovic. Když jsem se před městem ohlédl, tak byl daleko za mnou.

Ujel jsem 80 km ve větrném počasí.

15.04.2018

Karel




Žádné komentáře:

Okomentovat