sobota 14. dubna 2018

Chřibská padesátka 2018


Ahoj cykloturisti, přišlo jaro a první závod horských kol. Přes týden bylo hezky a až v pátek zapršelo. Já jsem se těšil, že bude závod probíhat na suchém podkladě. Proto jsem si to dnes nemohl zkrátit lesem a musel jsem jet na místo závodu po silnici.

Nad Tabarkama jsem uviděl asi patnáctičlennou skupinku cyklistů. Přijeli z lesa a byli ušpinění. Jeli se podívat na závod. Já jsem je postupně všechny ve stoupání předjel. Musel jsem si dávat pozor na projíždějící auta, abych pod některé nevletěl. Při jízdě do kopce nemám potřebné zrychlení. Já jsem je chtěl předjet a na kopci vyfotit. Oni to nepochopili a zrychlili, tak jsem nestihl udělat fotku všem.
V Kostelanech byla občerstvovací stanice. Potkal jsem zde kamaráda a dohodli jsme se, že pojedeme společně na další místo závodu. Já ho obvykle fotím v roli závodníka. Letos se mu nějak nechce. Na občerstvovací stanici se mně velmi líbila holčička, jak se starala o závodníky.

Přejeli jsme na další místo. Zde závodníci stoupali do kopce a dobře se fotili. Zároveň zde byl sjezd a měl jsem co fotit. O kousek dál byla občerstvovací stanici. Do cíle to bylo již kousek. To se však lehce řekne, když není člověk unavený. Na stanici probíhalo vše v pohodě a přátelské atmosféře. Hodně lidí se mezi sebou znalo a pořadatelé také vyhlíželi známé tváře. O kousek dál seděl pán u křižovatky a hlídal přijíždějící auta.

Po závodě jsem se rozhodl pro další výlet. První jsem chtěl jet ze Zdounek do pořádného kopce na Bunč. To jsem si však rozmyslel. V lese by mně bylo zima. Tak jsem se rozhodl navštívit kapličku v Nětčicích. Už jsem o tomto poklidném místě několikrát psal. První jsem však zastavil u zámku ve Zdounkách.

Do Kroměříže jsem přijel od velkého kostela v Ratajích. Přes Kroměříž jsem jel velmi opatrně. Na cestě bylo rušno, přesto, že je to značená cyklotrasa. Je to tím, že jsou zde supermarkety a čilý ruch. Za Kroměřížem jsem míjel letiště s připravenými letadly k letu.

Domů jsem jel po cyklostezce podél řeky Moravy. Byly zde stovky cyklistů a bruslařů. Tak přišlo období, že se budu v létě cyklostezkám vyhýbat. Jak zde bylo krásně, když mrzlo. To jsem měl cyklostezku jen pro sebe.

Po příjezdu domů jsem si k večeři zapnul TV a zjistil smutné události. Zemřel režisér Forman a Američané se spojenci napadli Sýrii. O slavném režisérovi by se mohly děti učit v literatuře, ale jen v tom případě, že ta druhá událost nevyvolá poslední světovou válku. Že já blbec jsem si tu TV zapínal. Mohl jsem se v klidu najíst.

Ujel jsem 55 km za slunečného počasí.

14.04.2018

Karel

Závod :


Můj výlet :







Žádné komentáře:

Okomentovat