pondělí 17. dubna 2017

Chropyně



Ahoj cykloturisti, stále fouká jižní vítr a já se první vydávám na výlet po větru. Na zpáteční cestě se s tím nějak vyrovnám. Jako minule nemám celou trasu vymyšlenou. Jedu podle toho co mě zrovna zláká. Tak se stalo, že jsem objel Hulín a po dlouhých rovinkách jel do Žalkovic. Před vesnicí jsem byl překvapený, že na hlavní cestě není žádný provoz. Probíhá zde oprava cesty. Tak jsem v klidu přejel na druhou stranu. Trošku jsem se bál, že na následujících cestách budu potkávat hodně aut. Nebylo tomu tak. Asi je pustili zadarmo po dálnici. Do Chropyně jsem přijel po cestě, po které jezdím velmi málo.

V Chropyni jsem jel první na náměstí vyfotit sochy a památníky. Pak jsem zajel k prameni léčivé minerálky. Kdysi zde byly lázně. Dnes už dokonce někdo odstranil lávku přes potok. Informační tabule je hodně poničená. Já jsem vám už o tomto místě psal před několika roky a tam to bylo ještě čitelné. Na závěr jsem zajel k zámku a jezeru s ptačí rezervací. Na jezeře bylo hodně ptáků a poletovali ve skupinkách. Při tom hodně krákali. Chudáci lidé, kteří blízko vody bydlí.

Teď jsem měl cestu domů proti větru a v lesních úsecích bylo hodně zima. Proto jsem volil trasu takovou, abych jel v otevřené krajině se sluncem. Zato jsem však musel bojovat s větrem. Lépe snáším vítr než zimu.

Kroměříž jsem objížděl lesem k Záhlinickým rybníkům. Na mostě přes potok je znovu závora. Bývala zde před mnoha roky a teď majiteli pozemku asi došla trpělivost. Asi zde jezdili řidiči, kteří si zkracovali cestu. Tato oblast je známá jako hnízdiště ptáků a je chráněná. Závora je nepříjemná v tom, že si musíte položit kolo na zem a protáhnout jej jako pes po čtyřech. Neumím si představit cyklistu, který zde pojede v noci se špatným osvětlením. To bude pěkný náraz do závory. U Záhlinických rybníků je velmi hezky a rád zde jezdím v každém ročním období. Dnes jsem zde viděl několik fotografů.

Tak a teď proti větru až domů. Jak vidíte, tak jsem to přežil a píši tento cestopis.

Ujel jsem 65 km za větrného počasí. Bez slunce bylo zima.

09.04.2017

Karel

Fotky :




Žádné komentáře:

Okomentovat