sobota 7. ledna 2017

Kvasice - Kouty



Ahoj cykloturisti, ráno bylo -15C a musel jsem si zvolit rozumnou trasu. Nakonec jsem se rozhodl pro rovinatou cestu do Kvasic podél řeky Moravy. Vyrazil jsem odpoledne za krásného slunečného počasí. Do batohu jsem si vzal náhradní rukavice a kuklu.

Cyklostezky v Otrokovicích jsou protažené, ale občas se najdou zmrazky. Nevěděl jsem, jak vypadá cesta podél Moravy a raději jsem si vzal kolo, na kterém mám v pláštích hřebíky. Toto kolo je zvláštní tím, že nemá v zadním náboji cvrčka. To znamená, že musím stále šlapat. Pokud přestanu šlapat, tak přeletím přes řídítka. Toto řešení je velmi výhodné na sněhu. Při šlapání se dá kolo ovládat bez brzd. Dále se neustálým šlapáním zahřívám. Prostě, žádný odpočinek. Trošku problematická je jízda v terénu. Musím se přizpůsobit šlapáním překážkám. Na prvním obrázku vidíte, jak vypadá plášť, když se venku posýpá pískem. Písek se lepí na plášť a přinese se až domů.

Vyjel jsem po cyklostezce podél řeky Dřevnice a u soutoku jsem přešel po lávce směrem na Kroměříž. U stanoviště vodních sportů jsem udělal několik fotek. Jak vidíte, tak veslice odpočívají. Na cyklostezce do Kvasic bylo málo lidí. Skupinka běžců a jeden běžkař. Na začátku Kvasic je vidět zámeček, který teď slouží starým lidem. Za Kvasicemi jsem vjel na polní cestu a jel k místu s chráněnou vegetací a ptáky. Cesta je zde rozjezděná, ale zmrzlá a dala se s opatrností projet. Udělal jsem fotku měsíce na obloze. Při fotografování jsem se snažil být rychlý, aby mně nezmrzly prsty.

Na zpáteční cestu jsem si dal silnější kuklu. Slunce pomalu zacházelo a dělala se velká zima. Poznal jsem to v Otrokovicích na přechodu pro chodce. Chtěl jsem jít vedle kola, ale podrážka mých bot se neohýbala. Bylo to jako bych šel na lyžích. Guma zmrzla na kámen. Když jsem doma chodil, tak jsem dupal jako slon. Tak byla guma tvrdá.

Ujel jsem 20 km, za slunečného, ale mrazivého počasí.

07.01.2017

Karel

Fotky :


 

Žádné komentáře:

Okomentovat