neděle 8. ledna 2017

Hostišová - vánoční strom 2017



Ahoj cykloturisti, máme za sebou další mrazivou noc. Ráno bylo na zemi trošku sněhu. Přes celý den svítí slunce a já se těším na pěkný výlet. Dokonce zvažuji, že bych si dal bundu do tašky. Přes okno je venku nádherně. Nakonec si bundu nechávám na sobě a vyjíždím. Jsem však nemile překvapen. Venku fouká silný ledový protivítr. Vyjel jsem s otevřenou kuklou, abych u stromečku nestrašil lidi. Teď toho lituji. Omrzá mně čumáček. Hlavně na hřebeni do Hostišové. Zde fouká opravdu silný vítr. Přesto, že jedu ve sněhu a musím hodně šlapat. Je mně zima. Nejhorší jsou prsty na rukou. Na cestě do Hostišové si dávám pozor na auta. Je to zde úzké, když přijíždí auto, tak vyjedu ven z cesty. Je to JZD cesta spojující vesnice.

Když přijedu ke kapličce, tak se právě začíná. Už jsou zde i moji kamarádi turisté. Jako vždy se zde podává občerstvení u stolečku s výtvory místních kuchařek. Také jsem jednu buchtu ochutnal. Vidíte ji na fotce. Nejvíce je zájem o čaj s rumem. Ještě k tomu chodí mezi lidmi pán a nalévá štamprli slivovice. Tu jsem odmítl, protože jsem řidič. Vystoupení se skládá ze dvou částí. První vystoupí skupinka důchodců a pak místní kapela. Už jsem se minulé roky o těchto hudebních skupinkách rozepsal více. Vystoupení bylo komplikováno mrazem a poryvovým větrem. Na fotkách vidíte dobrovolníky, jak drží hudebníkům reproduktory. Všechno se muselo zatížit, aby to nesebral vítr. Vítr s sebou nesl sníh a občas jsme měli poprašek i v očích. Byl tak silný, že shodil vánoční stromeček ukotvený v betonovém kole.

Také jsem se zajel podívat k rozhledně, ale jen na skok. Foukal zde silný vítr a bylo mně zima.
Cestou domů jsem se rozhlížel do sluncem nasvícené krajiny. Bylo to moc hezké, ale přesto jsem se těšil domů.

Ujel jsem 20 km při nádherném slunci, ale s ledovým větrem. Akce se moc podařila a muzikantům patří obdiv, že za těchto mrazivých podmínek nám zahráli. Sami jsme měli zmrzlé prsty v rukavicích a oni museli mačkat zmrzlé nástroje. Byl to velký výkon a patří jim pochvala.

08.01.2017

Karel

Fotky :



Žádné komentáře:

Okomentovat