pondělí 28. března 2016

Racková - Žeranovice



Ahoj cykloturisti, před týdnem jsem byl u vysílače nad Rackovou a všimnul jsem si, že v dálce na hřebeni je křížek a kaplička. Neviděl jsem tam však žádnou přístupovou cestu. Dnes jsem se to rozhodl prozkoumat.

Vyjel jsem na nových terénních pláštích a s vyčištěným řetězem. Tak začínám cyklistickou sezónu. Z počátku jsem měl obavy z počasí. Nevzal jsem si bundu. Nad Otrokovicemi začalo lehce pršet, ale hned to přešlo. Teplota byla 12C. Svoji trasu jsem trošku zkomplikoval. Jel jsem po několika úsecích s polní cestou. Jak vidíte, tak zima byla mírná a plody na keři přečkaly až do jara. Horší je to s ukradeným roštem přes polní cestu. To je velmi nebezpečná věc. Sběrače kovů by měli za takové věci trestat.

Před Rackovou jsem vjel na polní cestu a zařadil nejlehčí převod. Začalo stoupání na hřeben. Brzo jsem však zjistil, že ke kříži nevede cesta a vydal jsem se po poli. Na první pokus jsem to místo našel. Je škoda, že jsem fotil proti světlu a fotka je tmavá. Dokonce jsem našel zarostenou polní cestu vedoucí ke kříži. Ta zarostená cesta ukazuje, jak postupně křesťanství u nás vymírá. Jinak by byla prošlapaná. Jen nějaký hodný člověk toto místo udržuje. V létě, až narostou polní plodiny a na louce vyroste vysoká tráva, tak toto místo bude nepřístupné. Přesto je zde krásně. Je vidět do okolí. Na vysílač odkud jsem toto místo objevil. Tak do údolí k rybníku.

Když jsem si užil výhledu do krajiny, tak jsem se rozhodl sjet po poli k rybníku. Místo na mě zapůsobilo velmi hezky. Jsou zde okolo vody lavičky a krásné stromy. V létě při velkých teplotách zde musí být dobře. Pak už jsem se vydal domů.

Na zpáteční cestě mně začalo svítit slunce.

Ujel jsem 33 km.

26.03.2016

Karel




Žádné komentáře:

Okomentovat