neděle 4. května 2014

Hrad Střílky, pramen Litavy



Ahoj cykloturisti, proti včerejšku venku svítí sluníčko, ale vítr je stejně ledový jako včera. Proto jsem dnes zvolil trasu, která vede lesem. Vzal jsem do úvahy padající větve, ale ty už doufám spadly.

Vyrazil jsem až před druhou hodinou do stoupání nad Bělovem a do Kostelan. Na pastvinách byli koníci a jeden měl kabátek. Vítr byl opravdu ledový. U restaurace na Bunči bylo spoustu turistů, ale já jsem je minul. Jel jsem jako pán po nové kamenité cestě k rozhledně Brdo. O výstavbě této zpevněné turistické cesty jsem psal minulý rok na podzim. Teď už je hotová a jede se po ní velmi dobře. Od Vlčáku jsem najel na asfalt a jel až k motorestu Samota. U motorestu mají v ohradě lesní zvěř a venku dřevěné sochy zvířat. Před motorestem je udělaný nový most přes cestu. Na této cestě byl tak velký provoz, že jí nešlo přejít. Psal jsem o tom asi před dvěma roky. Problém je v tom, že zde motorkáři závodí a jezdí velmi rychle. 

Za mostem jsem chvíli stoupal do lesa a pak mírně sjel k zelenému obrázku. Je zde odpočívadlo pro turisty, v kterém by se dalo přespat. Pak už jsem jel k hradu. Na hrad se musí lézt po čtyřech. Je zde vysoký val a zbořené stěny. Pohled do údolí je jen jedním směrem. Až doma jsem se díval na mapu, co jsem viděl. Byly to kopce, do kterých jezdívám fotit větrné mlýny. Asi se tam brzo vydám.

Zpět jsem jel po stejné trase a jenom jsem se zastavil u pramene Litavy. Musí se sejít 200 m do lesa. U hospody na Bunči jsem si oblékl bundu, čepku a rukavice. Bylo opravdu zima a měl jsem před sebou 20 km dlouhý sjezd do údolí. Dobře jsem udělal. Oblečení jsem si odlehčil až doma ve městě.
Podívejte se na starou mapu Moravy. Najdete tam moje okolí.

Ujel jsem 66 km, většinou v terénu nebo na lesních cestách. Při slunečném, ale studeném větru.

04.05.2014

Karel


Fotky :



Žádné komentáře:

Okomentovat