sobota 26. dubna 2014

Rohálovská padesátka 2014



Ahoj cykloturisti, od pátku prší a já vím podle Internetové předpovědi, že odpoledne to přestane. Dnes se konají dvě akce. První je v Hradišti a jedou to cykloturisté po vinných sklípcích. Druhá jsou závody horských kol v Holešově. Já jsem se rozhodl pro horská kola. Hlavně proto, že pojedou přes vodní brod. Odpoledne jsem se od kamaráda dozvěděl, že účast cykloturistů byla velmi slabá.

V jedenáct hodin opravdu přestává pršet a já se po poledni vydávám do Holešova. Když přijedu k brodu, tak zjišťuji, že mají cyklisté zpoždění. Start byl o půl hodiny kvůli špatnému počasí odložen. To nevadí, sedám si na bundu u potoka a nechávám si hřát záda od sluníčka. V poslední době stále něco řeším a plánuji a najednou mám klid. Zavírám oči a užívám si odpočinku. Po chvilce však uslyším zvuk terénní motorky a procitám z relaxace. To už se ženou první závodníci. Vodou projíždějí velmi rychle a dělají kolem sebe velký vodní závoj. Potom následuje delší pauza. To nasvědčuje o tom, že tito závodníci byli moc dobří. No a pak už je to jedna skupinka cyklistů za druhou. Občas to někdo nezvládne a nabere si do bot. Jindy projede, tak hezky, že ani nezvedne vodu. Někteří si špatně zařadí a pak strašně dřou, aby se dostali z vody ven. Jeden dokonce při velké rychlosti proráží duši. Ozve se rána a okamžitě jede po ráfku. Jiný zase těsně před nájezdem do vody spadne. Dalšímu se při boji s vodním živlem stáhnou kalhoty. Jsou to prostě nepředvídatelné okamžiky a diváci každého hlasitě povzbuzují. Je to nádherná atmosféra. Někteří diváci radí cyklistům, jak mají jet. Kde je nejméně vody. Nejopatrnější jsou děvčata. Ta to berou svědomitě. Chlapi vletí do vody na sílu. Vyjde to, nevyjde to. Zachytil jsem celou rodinu, jak čekali na tatínka závodníka. Všichni radostí poskakovali. Byl to opravdický prožitek rodinného štěstí. Spousta cyklistů měla na břehu kamarády a ti je veselými poznámkami povzbuzovali. Ani ten poslední neznámý závodník nezůstal bez podpory. Nad nájezdem k vodě bylo elektronické kontrolní stanoviště. Technika jde rychle kupředu. Kde jsou ty časy, kdy se psala čísla závodníků do sešitu.

Závod se mně hodně líbil a až tam nebudou diváci, tak si to místo půjdu projet na kole.

Ujel jsem 42 km, za podmračeného i slunečného počasí. Bylo příjemně teplo.

Podívejte se na odkaz : http://www.vesani.cz

26.04.2014

Karel


 Vybrané fotky :


Všechny fotky :



Žádné komentáře:

Okomentovat