pondělí 7. dubna 2014

Větrný mlýn Rymice a Velké Těšany



Ahoj cykloturisti, dnes je proti včerejší sobotě o trošku teplejší počasí a občas vykoukne slunce a zahřeje nás. Já jsem se rozhodl udělat fotky u větrného mlýna v Rymicích. Abych se vyhnul jízdě po silnici, tak jsem využil znalostí z minulých výletů v terénu a za Kurovicemi vjíždím na polní cestu a jedu podél bývalého vodního mlýna do Třebětic. Před časem jsem zde dělal fotky. Pak už je to kousek po polní cestě na cestu do Rymic. Vyhnul jsem se tak několika frekventovaným úsekům cesty.

V Rymicích musím jet až k historickým stavbám. Dříve jsem dělal fotky od cesty, ale teď zde stojí nové domky. Musel bych jim vstoupit do zahrady, abych mohl fotit. To je však nevhodné. U větrného mlýna je velmi hezky.

Na cestu domů jsem si vybral polní cestu do Pravčic. Byl to hodně dlouhý úsek po ujezděné polní cestě. Na několika místech zde stojí kříže. Nakonec jsem vyjel u válečného památníku, který jsem fotil před dvěma týdny. Při průjezdu vesní jsem dostal nápad, že nepojedu domů, ale že zajedu do Kroměříže a k větrnému mlýnu ve Velkých Těšanech. 

Cestu do Hulína už znám z minulého výletu a dnes jsem po ní jel v opačném směru. V Hulíně jsem se nechal vést žlutými cyklistickými značkami a dostal jsem se až k památnému kostelu a cyklostezce do Kroměříže. Když jsem si přečetl historii kostela, tak jsem byl překvapen, jak je to stará stavba.

Průjezd Kroměřížem nemám rád, ale zvládl jsem to pomocí vedlejších uliček. Za městem se začne prudce stoupat k bývalé vojenské rozhledně. Zde jsem udělal několik fotek. Je to krásné divoké místo s dalekým rozhledem. Při dnešním oparu jsem však nic neviděl. O kousek dál je památný strom a sjezd do Těšan.

Kousek před větrným mlýnem jsem vjel na pole a udělal jsem fotky. Za ty roky co sem jezdím, mám už svoje místa k fotografování. Pak už jsem jel přímo k mlýnu. Musel jsem spěchat. Blížily se tam dvě skupinky lidí a já jsem chtěl mít na fotce mlýn osamocený. Nakonec se ukázalo, že se jen podívali a ani si neudělali fotku na památku.

Od mlýna se vystoupá na kopec k vysílači a pak se jede po hřebeni nad Novou Dědinu. No a teď následuje pohodový sjezd lesem do údolí. Jenom nad Bělovem zastavuji a dívám se na krásnou okolní krajinu.

Ujel jsem 60 km při zatažené obloze s občasným sluníčkem.

06.04.2014

Karel

Fotky větrný mlýn Rymice :


Fotky větrný mlýnVelké Těšany :


Fotky kostela v Hulíně :


Fotky z cesty :



Žádné komentáře:

Okomentovat