sobota 25. prosince 2010

Vyjížďka po sněhu

Ahoj cykloturisti, celou noc pršelo a ráno byla teplota pod nulou. Odpoledne lehce sněžilo a já jsem vyjel na malý výlet. Nejdříve jsem se zastavil u prodejny jízdních kol a udělal jsem svůj autoportrét ve výkladní skříni.

Na cyklostezce jsem se zastavil u lávky, o které jsem již dříve psal a nahlédl jsem, jak se mají bezdomovci. Jak vidíte, tak mají dřeva dost. O kousek dál je lodní přístav. Teď je zvýšená hladina řeky Moravy a molo je pod vodou. Je opravdu hodně vody a je zaplavený i pomocný kanál. O kousek dál je studánka. Dlouho zde byla hygienicky závadná voda. Pít sem chodili jen bezdomovci.

Za Otrokovicemi jsem stoupal na Žlutavy a kolem kamenolomu nad Halenkovice. Zkusil jsem fotit koně, ale bylo hodně šero. Na několika fotkách vidíte poutače do hospody. Už to mají připraveno asi na léto. Na vrcholu bylo dost sněhu a hlavně se to klouzalo. Dohnal jsem pána, který nemohl ujít po ledě. Mně to drželo dobře a ani jednou jsem nespadl. Chvíli jsme spolu hovořili o krásné okolní krajině. Pán bydlel za mlada u kapličky na protějším kopci. Shodli jsme se na tom, že máme oba stejný problém. Něco nás táhne v každém počasí ven. Já sem jezdím, abych se podíval směrem k mému bývalému domovu. Vždy vyhlížím vrcholky Javořiny.

Cesta do údolí byla z ledu a já jsem se rozhodl jet v protisměru, abych viděl na auta. Je špatné, když jedete po ledě a slyšíte, že za vámi jede auto a nevíte, co dělá. Je to úsek asi dva kilometry dlouhý a je na něm několik serpentin. Trošku to zde připomíná Alpy. Proto zde rád jezdím. Po úspěšném sjezdu jsem v Napajedlích zajel navštívit bývalé lázně a nabral jsem si do láhví léčivou vodu.

Domů jsem se vracel po cyklostezce podél Moravy. Jel jsem proti větru a sněhové vánici. Chtěl jsem udělat fotky, ale baterie už byly zmrzlé. Na cyklostezce byla tenká sněhová vrstva. Postupně jsem byl i já obalen sněhem. Domů jsem přijel jako sněhulák. Myslím si, že takové ježdění na kole není pro každého. Ten pocit, který prožíváte se nedá popsat. Je to opravdu určitý druh závislosti.

Ujeto 25 km po sněhu.

25.12.2010

Karel

Žádné komentáře:

Okomentovat