pondělí 15. listopadu 2010

Větrný mlýn Štípa

Ahoj cykloturisti, máme nádherné počasí jak na jaro a já nemůžu zůstat doma. Dnes jsem potřeboval navštívit jednoho spolupracovníka ve Zlíně a tak jsem zvolil zkratku přes lesy.

Vyjel jsem odpoledne po cyklotrase spojující řeky Moravu a Bečvu. Je to jen hrdý název. Jedná se o rozblácený chodníček vyježděný od lidí dojíždějících do Otrokovic za prací. Ve volbách všechny politické strany slíbily tento problém vyřešit. Špinavý jak sviňa jsem pokračoval do Lhotky. Zde jsem se zastavil za kamarádem, který staví dům. On dře na stavbě a já se vozím. Pak už jsem začal stoupat do lesů a těmi jsem dojel až k přehradě ve Fryštáku. U vody sedělo hodně rybářů a ti co byli v závětří měli letní oblečení. K přehradě jsem sjel lesem a byl jsem překvapen, kolik lidí vzalo psa do lesa. Úplně všichni měli psa na volno a bez náhubku. Jen když jsem se přiblížil, tak ho chytli za obojek. Někteří psi byly jak malé krávy. Asi není krize, když si lidé můžou dovolit živit takové potvory.

Na křižovatce do Kostelce jsem se zastavil u křížku našeho spolupracovníka. Už je to moc roků co se zde zabil s manželkou. Už jsem o tom psal, jak jsem po pohřbu jel v noci domů v mlze a dešti a mělo mě přejet auto. Řidič zastavil a otevřel okénko. Řekl mně, že jsem se znovu narodil. Tenkrát jsem dojížděl do Brodu. Dnes je, ale hezké počasí a já šlapu ke kostelu do vesnice. Je to velký klášter. Kostelec má i lázně, ale o tom napíši až někdy jindy. Ze Štípy musím vyšlapat táhlý kopec k větrnému mlýnu. Je zde hrozný provoz aut. Všichni někam spěchají. V pracovní den to zde musí být hrůza. U mlýna už nemám moc sluníčka a moje fotky jsou tmavé. Asi jsem měl vyjet z domu dříve.

Od mlýna jedu přes les do Zlína. Původně jsem chtěl vyjet na Přístavu, ale spletl jsem si odbočky a dojel jsem do Želechovic. Pak už jsem vjel do Zlína a jel na návštěvu. Nebyli doma a tak jsem vyrazil po cyklostezce podél Dřevnice domů. Myslel jsem si, že když je tma, že se dobře pojede. Byl to omyl. Cyklostezka byla plná chodců a bruslařů. Mezi neukázněnými lidmi se jede moc špatně. Tato cyklostezka je ve Zlíně známá jako nejnebezpečnější. Dokonce policie slíbila, že zde bude chodit dohlížet.

Abych se vyhnul bahnu, tak jsem jel domů po staré cestě v Malenovicích. Je to divné jaký byl dnes velký provoz ve Zlíně. Kam ti lidé pořád jezdí?

Ujel jsem 50 km za hezkého a teplého počasí

13.11.2010

karel


Žádné komentáře:

Okomentovat