neděle 21. listopadu 2010

Mešní víno - Velehrad

Ahoj cykloturisti, v novinách jsem se dozvěděl o koštování vína na Velehradě a můj dnešní plán byl jasný. Začátek byl až v 16 hod. a mohl jsem vyjet pozdě odpoledne. Jel jsem přes Napajedla a rekreační středisko Pahrbek. Za Pahrbkem se začíná stavět nová cyklostezka. Už jsem se o ní zmínil v minulém článku. Dnes jsem ji nafotil za světla. Na cyklostezce podél Baťova kanálu byl klid a dobře se jelo. Bylo chladno, ale přesto jsem potkal cyklistu v kraťasích. Od zimy měl úplně červené nohy.

Na Velehrad jsem přijel již za šera a fotografování bylo obtížné. Přesto přikládám i trošku rozmazané fotky. Aspoň vidíte, jak se mně stářím třepou ruky. Mám však lepší výmluvu. Bylo moc zima a měl jsem zmrzlé prsty. Nejdříve jsem se zašel podívat do kostela. Právě tam skončila slavnostní mše za doprovodu hudební kapely. To mě mrzelo, mám rád hudební vystoupení ve stylu country. Pak už jsem šel do gymnázia na košt. U dveří vybírali vstupné a já jsem se nechtěl účastnit koštování, tak jsem udělal jen několik fotek. Ještě jsem se prošel po nádvoří a pozoroval jsem chlapy, jak sedí před hospodou. Je to neuvěřitelné, že někdo může sedět v zimě na dřevěné lavičce a pít studené pivo.

Cestou domů jsem se zastavil u archeoskanzenu, ale bylo tak moc tma, že nemělo smysl fotografovat. Aspoň jsem udělal s bleskem fotky dřevěných soch, které už znáte. Domů jsem vyrazil po cyklostezce s křížovou cestou. Na cestu mně svítil měsíc v úplňku. Jel jsem po svahu a měl jsem hezký výhled do krajiny. Na vrchu je odpočívadlo pro turisty kde jsem zastavil a užíval jsem romantiky. No a pak už pořád z kopce až ke kanálu. Podél kanálu už nikdo nejezdil a cyklostezka byla určená jen pro mě. Jel jsem opatrně a tak jsem viděl bobra a zajíce. Vůbec tomu nerozumím, proč ta zvířata vylézají na cestu, když po ní jede nějaké osvětlené vozidlo. Na rozestavěné cyklostezce jsem dostal smyk na přední kolo a málem jsem si rozbil hubu. Jezdit po tmě po blátě je blbost. Domů jsem dojel pozdě a v TV začínaly zprávy.

Ujel jsem 51 km za chladného počasí. Byl krásný měsíc v úplňku, který postupně zatahovaly těžké mraky. Nyní když se podívám z okna, tak venku prší.

20.11.2010

Karel


Žádné komentáře:

Okomentovat