neděle 21. listopadu 2010

Kudlovická dolina

Ahoj cykloturisti, na dnešek jsem měl v plánu ujet aspoň 100 km, ale počasí mně nepřálo. Bylo chladno a dokonce i zapršelo. Tak jsem se rozhodl jet zjistit, jestli je v Kudlovické dolině přístřešek pro turisty.

Na cestu jsem si připravil termosku s čajem, ale zůstala doma na stole a já jsem vyrazil na lehko. Napřed jsem musel vyšlapat prudké stoupání do Žlutav. Pěší turisté mě povzbuzovali a přitom funěli. Před vrcholem se to blíží 20% stoupání. Nad vesnicí jsem se zastavil u farmy vyfotit lamy a holky na koních. Léto je pryč a holky jezdí nabalené. Asi se jízdou nezahřejí. Kousek před Kostelanama jsem se spustil do Kudlovické doliny. Je to velmi dobré když si na začátku odšlapete kopce a pak jedete domů stále zadarmo.

První jsem se zastavil u Rozsypalovy samoty. Už jsem vám z tohoto místa posílal fotky a mám pocit, že se zde nic k lepšímu neděje. Dnes jsem zjistil informace o panu Rozsypalovi. Původně se tato osada jmenovala Habeš. Na památku odvážných Afričanů. Za války byl za odbojovou činnost popraven v Mathausenu. V tomto koncentračním táboře jsem byl už dvakrát na svých toulkách podél Dunaje. Za cestou jsem našel chráněnou oblast se skálami a bývalé hradiště. Teď se zde nachází útulek pro turisty. Je to stejný útulek jako pod rozhlednou Brdo na Bunči. Je zde umístěná deska s pravidly slušného chování v lese. Už se našel někdo, kdo tuto desku upálil. Asi po kilometru je odpočívadlo pro cykloturisty a kamenný kříž svatého Huberta.

Na konci lesa je osada s dřevěnými chatami a o kousek dál začíná oblast honosných domů. Myslím si, že bohatí lidé pochopili, že bydlet v přírodě je zdravé.

Dále jsem už sjížděl až k Baťovu kanálu a po cyklostezce domů. Před Napajedly - Pahrbkem jsem zažil šok. Někdo zde vykácel nádhernou stromovou alej. Mnohokráte jsem vám z tohoto místa posílal pěkné fotky z projížďky kolem řeky. Pak jsem si uvědomil, že patřím mezi viníky. Přál jsem si, aby zde vybudovali pevnou cyklostezku. Stačil by pevný kamenný podklad. Oni se však rozhodli pro radikální řešení a bude zde asfaltová dálnice pro cyklisty. Mám z toho smíšený pocit. Na jednu stranu jsem rád, že zde bude cesta a na druhou je mně líto krásných stromů. Ty už zůstanou jen na fotkách a ve vzpomínkách. Pokud zde nasadí stromy, tak už je velké neuvidím. Tak dlouho asi žít nebudu.

Dnes jsem ujel 43 km v sychravém studeném počasí.

17.11.2010

Karel


Žádné komentáře:

Okomentovat