sobota 22. května 2010

Mokrý WUG

Ahoj cykloturisti, již delší dobu nás pronásleduje deštivé počasí a na několika místech na Moravě jsou hlášeny záplavy. Někteří jste se mě ptali, jestli jsem jezdil o víkendu. Ano, jezdil ale po trasách v okolí Otrokovic a ty už z mých zápisků dobře znáte. Navíc pršelo a obrázky jsou nekvalitní.

Na dnešní den vyšla přednáška ve Zlíně ve firmě NWT. Oni nám tam každý měsíc pořádají přednášky pro administrátory PC zdarma. WUG - Windows

User Group. Já vždy na přednášky jezdím na kole a je tomu tak i dnes. Jsem na zimním kole s blatníky. Na sebe mám gumovou pláštěnku a kalhoty. Je to dobré proti dešti, ale pod tím se zapotíte.

Přednášky začínají v 17 hodin, a já ještě v 16 hodin pobíhám po firmě. Velmi rychle se oblékám a vyrážím po úzkém betonovém chodníčku pod kolejemi. Je to beton a hluboké okraje ve vysoké trávě. Když zde potká cyklista chodce, tak chodec musí ustoupit do trávy. Cyklista by při sjíždění havaroval. Dnes ráno po tomto chodníku již nikdo do práce nepřišel. Je zaplavený a lidé se museli vrátit. Já jsem to nevěděl a vyrazil jsem na cestu. Ještě v suchém místě jsem udělal fotku a netušil jsem, že za okamžik se budu koupat. Rozjel jsem se a už nebyla cesta zpět. Kdybych šlápl na zem, tak by to bylo do hluboké vody. Čím dále jsem jel, tím hlouběji jsem vjížděl do jezera. Potůček od supermarketu se změnil v malou říčku. Nakonec jsem měl vodu až po středové složení. Musel jsem šlapat, abych to projel. Tak jsem s každým šlápnutím ponořil nohu do vody. Dobře to dopadlo a já jsem nesjel z betonu. V pohorkách mám vodu, ale není to žádná pohroma. Nosím vlněné ponožky od maminky a ty hřejí i mokré. Takové v žádném obchodě nekoupíte.

První koupání mám za sebou a přichází druhé. S tímto jsem však počítal. Jede se po panelové cestě JZD do zatáčky. Jsou zde položeny normální panely a na obvodě zatáčky mají velké mezery. Po této cestě si domácí řidiči zkracují cestu z Malenovic. Já si myslím, že by zde měl být zákaz vjezdu. Jezdí zde hodně cyklistů a na úzké cestě je bezohlední řidiči vytláčejí do pole. Než jsem vjel do vody, tak přijel jeden divočák za volantem a já jsem raději zůstal stát. On zvolil metodu rychlého průjezdu vodou. Já jsem mu zlomyslně přál, aby ztratil panelovou cestu a vyjel mimo. Nestalo se a on to s vysokým gejzírem vody projel. Mělo to však i výhodu pro mě. Než voda natekla z okolí, tak jsem projel. Dokonce jsem mohl v zatáčce udržet správný směr. Vodu jsem měl přesně po podrážky bot na pedálech.

Cestou do Zlína mě několikrát předjela auta a najížděla do vody a stříkala do boku. Naštěstí mě nikdo netrefil. Já ty řidiče nechápu, proč se nevyhýbají kalužím. Vždyť tam může být hluboká díra a on může urvat nápravu. Konečně jsem dojel na cyklostezku do Prštného, zde vidíte fotky od splavu. Před nedávnem jsem ze stejného místa posílal fotky, když jsem jel na Maják. Dnes vidíte, jak se voda přiblížila k cyklostezce. Po ukončení cyklostezky na silnici u supermarketu není žádné pokračování. Já jsem se rozhodl pro experiment a zkusil jsem projet areál SVIT. Někdo tam do plotu prostříhal díru a položil základ pro cyklostezku. Myslím si, že se tak dá vyhnout celému centru Zlína a vyjedete za nádražím. Mě stačilo dojet na most před NWT. Bylo to dobře, že jsem objevil zkratku. Já jsem v hustém a deštivém počasí nebyl schopen přeběhnout cestu. Všichni řidiči si to zde zkracují na Jižní svahy. Tak se vyhnou ucpanému středu Zlína.

Na přednášky jsem dorazil těsně před zahájením. Jen jsem si zabalil sedlo do igelitu a šel jsem se na WC převléknout. Můj kamarád Vladimír mně pohlídal volnou židličku. Nepředpokládal jsem, že bude o přednášku tak velký zájem. O přednášce píši ve svém příspěvku, ale ten cyklistům nerozesílám. Přednášky bývají obvykle od 17 do 21 hod. Dnes jsme skončili v 19 hod a já jsem byl rád, že pojedu domů za světla.

Domů jsem jel po již odzkoušené trase přes areál SVIT. Na cyklostezce jsem narazil na skupinku ženských s deštníky. Řekl bych, nepřekonatelná překážka pro cyklistu. Ony pro mne udělaly místo, ale stejně jsem si musel lehnout na řídítka a podjet deštníky. Do Tečovic jsem jel po vedlejší cestě a před ZPS jsem vynechal koupání. To znamená, že jsem na závěr riskoval a jel po čtyřproudé silnici do Otrokovic. Jak moc by se nám v takovém počasí hodila cyklostezka. O tom, ale píši často a neumím to vyřešit. Doma následovala teplá vana a na večeři jsem si dal bagetu, kterou jsem ukořistil na přednášce. O domácnost se starám špatně a od pondělí jsem si nekoupil chleba.

Ujel jsem 25 km v dešti.

18.05.2010

Karel


Žádné komentáře:

Okomentovat