sobota 8. května 2010

Cyklostezka Polichno Újezdec u Luhačovic

Ahoj cykloturisti, navazuji na článek cyklostezka Luhačovice - Biskupice. Z Biskupic jsem musel vyrazit po velmi frekventované hlavní cestě do Políchna. Za vesnicí se ještě jede po hlavní cestě a v místě začátku okresu Uherské Hradiště jsem se v nepřehledné zatáčce napojil na lesní cestu, která teď slouží nám. Je to velmi nebezpečné místo a měla by zde být alespoň značka upozorňující řidiče na přecházející cyklisty přes cestu. Kdyby se do této zatáčky snížila rychlost, nic by se nestalo. Je velmi nebezpečná a nepřehledná. Navíc zde z lesa vytéká voda.

Jakmile vjedete na cyklostezku, tak se vám uleví. Jedete krásným lesem a žádná auta vás neohrožují. Já jsem kdysi po této cestě šel pešky z Uh.Brodu do Luhačovic, ještě hliněné. Od té doby jsem zde nebyl. Z lesa se vyjede na velkou louku a umím si představit, jak zde bude v létě pražit slunce. O kousek dál začíná cyklostezka, o které jsem psal na podzim. Tenkrát byla rozestavěná, dnes už je nádherná asfaltová. Nikde není poznat, že vede po staré cestě do Luhačovic. Jedete po vysokém svahu a pozorujete auta dole v údolí. Když se rozhlédnete do kraje, tak vidíte sedlo na Lopeníku a kousek dál Velkou Javořinu. Na konci cyklostezky nad velkým stoupáním od kostela v Újezdci jsem našel odpočívající bruslařku. Není se čemu divit, tento kopec je opravdu náročný. Pokecali jsme a přidala se k nám paní na kole. O té jsme se dozvěděli, že zde minulý týden při otvírání cyklostezky havaroval cyklista ve sjezdu. Udělal si otřes mozku a kapala mu krev na mozek. Odborníci ve zdravotnictví si můj popis přeloží do odborného jazyka. Je to smutné, ale cyklostezka už má na kontě první vážný úraz. Doufejme, že poslední. Na takové kopcovité cyklostezce se to dá očekávat. Zajímavé to bude i za Biskupicemi v prudkém kopci.

Za Újezdcem jsem projel do Těšova a po staré cestě jsem se dostal do Brodu. Nad Brodem jsem již pociťoval únavu, ale abych byl správný cykloturista, tak jsem vyšlapal na kopec, abych mohl jet po cyklostezce do Prakšic. Psal jsem o ní minulý měsíc. Sjezd do vesnice je nádherný podél lesa s výhledem do krajiny. Nad Pašovicemi jsem si musel dát bundu a čepku. Bylo hodně hodin a sluníčko se schovalo. Cítil jsem vlhký chlad. Na cestách se k večeru udělal klid a já jsem v pohodě jel domů. Před Napajedly jsem musel začít svítit. Za městem jsem se napojil na dobře známou cyklostezku do Otrokovic. Je to ve večerních hodinách pro cyklistu dobré řešení, jen kdybych nepotkával neosvětlené bruslaře. Domů jsem přijel až v 20:45 hod. Trošku jsem se zdržel, když jsem potkal a navštívil několik známých.

Pokud se ptáte, proč není cyklostezka celá propojená, tak je odpověď jednoduchá. Nějaký majitel pozemku nechce prodat. Můžeme o něm říkat sprostá slova, ale když on nepochopí, že jde o bezpečnost lidí, tak nic nepořídíme.

Celkem jsem ujel 88 km. Počasí bylo nepředvídatelné. Chvílemi vyšlo slunce, ale většinu času bylo oblačno a ve sjezdu zima.

08.05.2010
Karel


Žádné komentáře:

Okomentovat