sobota 11. února 2017

Větrný mlýn Velké Těšany - zima 2017



Ahoj cykloturisti, konečně se nám trošku oteplilo a cesty jsou čisté od ledu. Obloha je dnes zatažená, ale to mně nebrání si zajet na malý výlet k větrnému mlýnu ve Velkých Těšanech.

Za Otrokovicemi jsem chtěl jet po cyklostezce do Kvasic, ale ta se v zimě neudržuje. Udělal jsem zde špatnou zkušenost minulý rok. Zkusil jsem po ní jet a jízda po zmrazcích byla velmi nebezpečná. Tak jsem raději jel po obyčejné cestě. Aspoň jsem si zavzpomínal, jak jsem po této cestě jezdil na výlety a snil o cyklostezce podél Moravy. Cesta je to členitá a v jedné zatáčce jsem našel velké kusy plastové karoserie z auta. Cesta zde nemá krajnici a okamžitě se propadá do asi jednoho metru hluboké příkopy. Když je sníh, tak řidič velmi snadno převrátí auto.

Za Kvasicemi jsem jel do Karolína a pak na hřeben. Před rokem jsem zde fotil ve velkých sněhových závějích.  Letos byla zima tvrdá, ale sněhu je zde málo. Po chvilce přijíždím nad větrný mlýn a k němu sjíždím po sněhové pláni. Je to taková romantika. Jen si cyklista nesmí rozbít hubu na sněhu. U mlýna fotím z míst jako obvykle. Už jsem ten mlýn fotil mnohokráte.

Domů se vydávám po stejné trase. Jen si musím dát teplou kuklu a větru odolné rukavice. Dnes jsem to dobře s oblečením odhadl. Nahoru jsem se potil a teď ve sjezdu nesmím promrznout. Pustil jsem to na rychlost 40 km/hod a brzdy vydávají hrozný zvuk. Jak jsem jezdil po poli ve sněhu a změklém blátě, tak mně omrzly ráfky. Teď když brzdím, tak se gumové špalíky nemůžou prokousat k ráfku. Na závěr mám pocit jako bych soustružil ráfky. V tomto případě by byly asi lepší kotoučové brzdy.

Domů jsem dojel v pohodě a s dobrým pocitem. Konečně jsem si někam mohl zajet na kole. Před týdnem jsem jezdil na běžkách a chodil pěšky do práce.

Na fotce je vidět jak vypadl kříž před opravou.

Ujeto 31 Km.

11.02.2017

Karel

Fotky :


 

Žádné komentáře:

Okomentovat