sobota 14. května 2016

Výstava historických kol



Ahoj cykloturisti, celé ráno prší a já jsem se rozhodl jet do Holešova na výstavu historických kol. Vyjel jsem, až uschla cesta. Pro jistotu jsem si vzal s sebou pláštěnku. Za Ludslavicemi jsem viděl stát dvě auta. Jedno bylo divně v prostředku silnice. Až při míjeni jsem zjistil, že mnělo proražené přední sklo. Byla to pavučina jak od fotbalového míče a vprostřed díra. Já jsem si myslel, že se sklo obvykle rozsype na male kousky, aby nikoho nezranilo. Přes toto muselo být špatně vidět.

Na zámku v Holešově jsem zaparkoval kolo v podloubí ve stojanu pro jízdní kola. O kolo jsem se nemusel bát. Sídlí tam městská policie. V muzeu jsem zaplatil 60 Kč a očekával jsem výstavu, na které strávím aspoň dvě hodiny času. Byl to však omyl. Špatně jsem si přečetl informace. Byla to výstava nejstarších jízdních kol a těch je málo. Vešly se do tří místností. Nemám žádné fotografie. Byl tam zákaz fotografování a paní hlídala. Myslím si, že z technického pohledu to bylo dobře, že zde byla jen ta nejstarší kola. Kdyby zde byl průřez celou cyklistikou, tak bych šel jedno kolo za druhým. Tak jsem se mohl soustředit na detaily. Zajímal jsem se o odpružení sedátka a upínací prvky. V té době ještě nebyly normalizované matice a šrouby. Je neuvěřitelné kolik principů odpružení znali. Různé vinuté pružiny až po pružící listy pohybující se na jednom konci. Bylo to takové učivo Střední průmyslové školy. Dále zde byly ještě vystaveny kočárky. Ty dětské návštěvníky zajímaly nejvíce. Na chodbě jsou fotografie rodinných domů význačných osob v našem okolí z minulého století. Tenkráte se tomu říkalo vilka.

Po prohlídce výstavy jsem vyrazil do zámecké zahrady. Byla zde pohoda. Rybáři chytali ryby a náhodní hosté posedávali po lavičkách. Já jsem byl překvapen budkou s knížkama.
Dál jsem se vypravil do Bořenovic a Pacetluk. Tama jsem jel před dvěma týdny, ale po polních cestách. Pak jsem nabral směr na Hulín a to se mně už opřel vítr do zad a hnal mě až do Otrokovic.
Ujel jsem 64 km, proti větru a s větrem domů.

14.05.2016

Karel

Fotky :

Žádné komentáře:

Okomentovat